صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۲۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 14
کد خبر: ۱۶۸۲۵۶

درخواست کاخ سفید برای سانسور توئیتر

نشریه آمریکایی هیل فاش کرد که کاخ سفید پنهانی از توئیتر و فیس بوک خواسته است منتقدان در حوزه کرونا را سانسور کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، بخش تصویری نشریه آمریکایی هیل اعلام کرد: فایل‌های توئیتر تلاش‌های دولت فدرال را برای مجبور ساختن یک شرکت خصوصی یعنی توئیتر به سانسور کردن سخنانی که آژانس‌های اطلاعاتی، کارشناسان ملی بهداشت و افراد معروف در رسانه‌ها از آن سخنان خوششان نمی‌آید، فاش کرده است.

 

هیل اذعان کرد: این بر خلاف حفاظت متمم اول قانون اساسی آمریکا از آزادی بیان است، مبنی بر این که دولت آمریکا حق ندارد مردم را از صحبت کردن و ابراز عقایدشان بازدارد.

 

این نشریه افزود: عناصر متعدد دولتی سال‌ها بی وقفه تلاش کرده اند تا سخنان مردم را ساکت کنند که البته هدف اعلام شده مقامات دولتی، مقابله با اطلاع رسانی غلط مرتبط با انتخابات، هانتر بایدن، کووید ۱۹ و مسائل دیگر بوده است.

 

در افشاگری خبرنگار هیل آمده است: اکنون با تلاش‌های برخی افراد مانند ایلان ماسک مدیر اجرایی توئیتر، پرده‌ها کنار رفته است و ما حقیقت را می‌دانیم. ایمیل‌های زیادی از سانسور کنندگان در دولت به توئیتر می‌رسد که در آن‌ها مؤدبانه مطرح می‌شود که فلان حساب کاربری منشاء روسی دارد و به درد نمی‌خورد یا فلان حساب کاربری در خصوص کووید اطلاعات اشتباه می‌دهد که بازدیدکنندگانِ بسیار زیادی دارد و خطرناک است.

 

این نشریه آمریکایی افزود: مخالفان سانسور در آینده باید بر نقش اصلی دولت در این حوزه تمرکز کنند. هر چند مشخص شده است که توئیتر تنها هدف دولت نبوده است. دادستان کل ایالت میزوری به ایمیلی از کاخ سفید دست یافته که برای مدیریت فیس بوک ارسال شده است. در این نامه از پست‌ها درباره ناکارآمدی واکسن کرونا انتقاد شده است. دولت هم چنین از فیس بوک خواسته است برخی پست‌ها را از نظر دولت خطرناک هستند، حذف کند.

 

افشاگری نشریه هیل درباره سانسور در شبکه‌های اجتماعی و نقض آزادی بیان در کشوری که مدعی حمایت از حقوق بشر و آزادی بیان در سایر کشورهاست پرده از سیاست‌های آمریکا در نقاب دموکراسی برداشت./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: