صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۰۱
  • يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 30 April 2023
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۲ - ۲۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 14
کد خبر: ۱۶۸۳۲۶

ترکیه:آنکارا هرگز به تحریم‌های غرب علیه مسکو نخواهد پیوست

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز شنبه گفت که آنکارا هرگز به تحریم‌های غرب علیه روسیه نخواهد پیوست».

به گزارش راهبرد معاصر «ابراهیم کالین» در ادامه سخنانش گفت: «آنکارا هرگز به تحریم‌های غرب علیه مسکو نخواهد پیوست، چون این تحریم‌ها بیش از آنکه به اقتصاد روسیه آسیب برساند به اقتصاد ترکیه ضربه می‌زند».

چند روز پیش نیز سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفته بود که کشورش در حال تلاش برای فراهم کردن شرایط مناسب پایان درگیری ها میان روسیه و اوکراین است.

وی که با شبکه خبری سی ان ان اینترنشنال مصاحبه می کرد با اشاره به تحولات اخیر در جنگ روسیه و اوکراین، بر ضرورت تمدید آتش بس موقت در اوکراین تاکید کرد.

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز روز جمعه گفت درگیری در اوکراین ممکن است یا از طریق دیپلماتیک یا نظامی پایان یابد، اما این پایان تنها بعد از آن خواهد بود که مسکو به اهدافش دست یابد.

او که در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد، در خصوص راه ممکن برای پایان دادن به خصومت‌ها بین دو طرف اظهارنظر کرد. به گفته این دیپلمات روس، فرصت حل و فصل درگیری تنها زمانی دست می‌آید که اوکراین از تهدید روسیه و تبعیض علیه اوکراینی‌های روس زبان دست بکشد.

نبنزیا افزود «اگر بتوان به این نتیجه از طریق مذاکرات دست یافت، برای آن سناریو آماده هستیم. اگر نه، آن زمان وظایف ما از طرق نظامی محقق خواهد شد».

نماینده روسیه در سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد که «روسیه نه در برابر مردم اوکراین، بلکه علیه رژیم ملی‌گرای جنایتکار که بعد از کودتا در کی‌یف در سال ۲۰۱۴ روی کار آمد، می‌جنگد» و افزود: رهبری جدید اوکراین در تلاش بوده که این کشور را از هر چیز مرتبط با روسیه پاکسازی و از همدستان نازی‌ها تجلیل کند./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: