صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۴۱
  • يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 30 April 2023
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 14
کد خبر: ۱۶۸۳۴۰

قطر:اروپا در نهایت مجبور به واردات گاز از روسیه است

وزیر انرژی قطر که یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز است، پیش بینی کرد کشور‌های اروپایی در نهایت واردات گاز روسیه را از سر خواهند گرفت و برآورد کرد که نوسانات فعلی بازار باید ادامه یابد.

به گزارش راهبرد معاصر از خبرگزاری فرانسه، کشور‌های اروپایی پس از جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، عرضه گاز روسیه را تا حد زیادی محدود کردند. این مناقشه باعث تنش در بازار جهانی انرژی شد. سعد شریده الکعبی، وزیر قطر، همچنین رئیس قطر انرژی، گفت: «به نظر من گاز روسیه به اروپا باز خواهد گشت» حتی اگر اکنون «تنوع بسیار بیشتری» در منابع تامین داشته باشد.

این مقام مسئول در یک همایش انرژی که در ابوظبی برگزار شد، افزود: «اروپایی‌ها امروز می‌گویند که این موضوع منتفی است»، اما «مسائل به مرور زمان حل می‌شوند». بر اساس اعلام گاز پروم، غول انرژی روسیه، صادرات گاز گازپروم به اتحادیه اروپا و سوئیس در سال ۲۰۲۲ به میزان ۵۵ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که اروپا قبلاً بازار اصلی این شرکت بوده است.

در این ماه، قیمت عمده فروشی گاز طبیعی در اروپا به دلیل زمستان معتدلی که به صرفه جویی در ذخایر کمک کرد، به پایین‌ترین سطح خود از زمان حمله روسیه به اوکراین رسید، اما تحلیلگران نسبت به غیرقابل پیش بینی بودن بازار هشدار دادند. الکعبی همچنین هشدار داد: «وضعیت برای مدتی بی ثبات خواهد ماند». وی گفت مشکل ذخیره مجدد در سال آینده در اروپا دوباره ایجاد خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: