صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۵۸
  • چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
  • Wednesday 01 March 2023
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۲۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 14
کد خبر: ۱۶۸۳۵۳

قاضی زاده : ۴۳ درصد خانواده شهدا در استان تهران مستاجر هستند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هم اکنون در سراسر کشور پنج بیمارستان بزرگ و ۵۰ هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش تعریف کردیم که برای بهبود زندگی ایثارگرانی است که شرایط حادی دارند کمک می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی روز شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع چند منظوره مسکونی- فرهنگی- ورزشی و آموزشی "آل یاسین" در محله دولت آباد شهرری افزود: در امر رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران همه مسئولند و هر کسی باید به نوبه خود کمک کند که اگر این مساله محقق شود امروز شاهد مشکلاتی کنونی این خانواده ها نخواهیم بود.

وی یادآور شد: سالها بود که به خانواده شهدا محور مقاونت کمکی نشده بود و این برای ما سوال بود که چه اقداماتی در این زمینه انجام می گرفت، مطلع شدیم شورای مسئولان شهدا گاه منزل خود را فروختند و هزینه کردند تا مبادا خانواده شهیدی بدون مسکن باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با مشاهده مفاد قانونی در خصوص مسکن خانواده شهدا می توان دید که همه دستگاه ها در این زمینه اهمال کاری کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در قالب جشن ملی مسکن و با شهرداری تهران تفاهم نامه ای اجرا شد تا در تمامی این طرح های مسکن مد نظر دولت و شهرداری بخشی به خانواده شهدا اختصاص یابد.

قاضی زاده ادامه داد: برآورد می شود که ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار مسکن برای گروه های مختلف خانواده شهدا و ایثارگران در کشور نیاز داریم.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: ما مانوریت های اقتصادی این بنیاد را به ایثارگر پایه شدن تغییر دادیم تا متناسب با ارائه خدمات به خانواده های ایثارگران و ترویج فرهنگ و ایثار به کار گرفته شود.

وی اضافه کرد: عمده دارایی های ما املاک است که باید سعی شود تا با درآمدزا شدن آنها در جهت اهداف ترسبم شده به کار گرفته شود.

قاضی زاده اعلام کرد: درخواست کردیم تا از خام فروشی و هزینه کردها خارج شویم و برویم به سمت هدایت درامدها به سوی خدماتی که برای خانواده شهدا بیشتر مورد نیاز است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در ابتدای آغاز به کار این دولت به غیر سه مورد، در عمده استان ها طرح های طراحی شده برای خانواده شهدا و ایثارگران نیمه کاره بود که در همین مدت زمان سپری شده از عمر دولت سیزدهم، طرحهای ۲۸ استان به اتمام رسید.

وی اظهار داشت: برخی طمع ورزان نیز طی سال ها موجب شده بودند که بخشی از دارایی خانواده شهدا به تاراج رفته بود که پرونده برخی از آنها همچنان بازاست.

این مسئول با بیان اینکه تعلل در اجرای طرح های مربوط به خانواده شهدا جای سوال دارد، یادآورشد: فرآیندها سخت و طولانی است و گاه همین بروکراسی اداری خود به دلیلی برای کند شدن روند کار تبدیل می شود.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: در تهران ۴۳ درصد خانواده شهدا و بیش از ۶۰۰ پدر و مادر دارای ۲ شهید و بالاتر مستاجر هستند./ ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: