صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۱۰
  • سه‌شنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
  • Tuesday 28 March 2023
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۶ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 16
کد خبر: ۱۶۸۶۵۷

انفجار در کارخانه مواد شیمیایی چین/ ۱۴ کشته و ناپدید تاکنون

انفجار در کارخانه مواد شیمیایی در چین دو کشته و ۱۲ نفر ناپدید بر جای گذاشت.

به گزارش راهبرد معاصر، تلویزیون دولتی سی سی تی وی چین امروز دوشنبه گزارش داد بر اثر انفجاری در یک کارخانه شیمیایی در شمال شرق این کشور دو نفر کشته، ۳۴ نفر زخمی و ۱۲ نفر ناپدید شدند.

 

تلویزیون دولتی چین اعلام کرد انفجار بعد از ظهر روز یکشنبه در کارخانه‌ای واقع در شهرستان پانشان در استان لیائونینگ روی داد.

 

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی چین، «آتش سوزی ناشی از انفجار در حال حاضر کنترل شده است و آخرین شعله‌ها تثبیت شده اند».

 

ویدیو‌ها و عکس‌هایی که این شبکه تلویزیونی از این انفجار منتشر کرده است، ابر غلیظی از دود سیاه و شعله‌هایی را که از کارخانه بلند می‌شوند، نشان می‌دهد که گروهی از آتش نشان‌ها با کلاه‌های ایمنی به سر در خارج از ساختمان برای مهار آتش تلاش می‌کنند.

 

بیش از ۳۳۰ آتش نشان برای کنترل آتش سوزی بسیج شده اند.

 

حوادث صنعتی در چین که اغلب بر اثر رعایت نکردن مقررات ایمنی بروز می‌کند، به کرات روی می‌دهد. در ماه دسامبر نیز ۱۸ نفر بر اثر ریزش یک معدن طلا در منطقه سین کیانگ واقع در شمال غرب چین زیر آوار مدفون شدند. در ماه نوامبر ۳۸ نفر در آتش سوزی کارخانه‌ای در مرکز کشور کشته شدند. یکی از شدیدترین حوادث صنعتی در سال ۲۰۱۵ در تیانجین در شمال چین روی داد. بر اثر انفجار عظیمی در انبار تولیدات شیمیایی دست کم ۱۶۵ نفر در این شهر بزرگ بندری واقع در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق پکن، پایتخت چین کشته شدند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: