صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۱۴
  • چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
  • Wednesday 08 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۲۶ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 16
کد خبر: ۱۶۸۷۲۰

نگرانی وزیر جنگ صهیونیستی از تاثیر بحران سیاسی بر ارتش اسرائیل

وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه درباره فشار احزاب سیاسی این رژیم بر بدنه و رده‌های فرماندهی ارتش ابراز نگرانی کرد و خواستار اتحاد بین آنها شد.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز»، یوآو گالانت در واکنش به تشدید اختلافات داخلی و انتقال آن به بدنه ارتش رژیم صهیونیستی، خواستار اتحاد نیروهای ارتش علیه تهدیدات شد.

وی که در مراسم معارفه هرتزی هالوی رئیس جدید ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی صحبت می کرد، بر جلوگیری از تاثیر فشارهای خارجی بر وزارت جنگ باوجود تغییر در رده های فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط از نظر گسست سیاسی-اجتماعی است و در چهار سال گذشته، پنج کابینه عوض کرده است.

اگرچه ائتلاف راست به رهبری نتانیاهو توانست در انتخابات اخیر اکثریت را به دست آورد اما اقدامات افراطی این کابینه موجب تشدید تنش ها در سرزمین های اشغالی شده است.

نتانیاهو برای کسب اکثریت در کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی مجبور به دادن امتیازاتی در حوزه امنیتی به برخی افراد شد که در میان رده های مختلف ارتش این رژیم محبوبیت ندارند.

قرار گرفتن ایتامار بن گویر رهبر حزب افراطی «عوتسما یهودیت» در راس وزارت امنیت داخلی و دادن مسئولیت امنیت کرانه باختری به بزالل اسموتریچ رهبر حزب افراطی «صهیونیسم دینی» موجب نارضایتی بخش گسترده ای از بدنه ارتش رژیم صهیونیستی و حتی شهروندان عادی مقیم سرزمین های اشغالی شده است.

هزاران "اسرائیلی" شنبه شب در تل آویو و در مرکز سرزمین‌های اشغالی علیه آنچه آنها "کودتای سیاسی" می خوانند، علیه کابینه افراطی و تندرو بنیامین نتانیاهو اعتراض کردند.

این افراد با حمل دست نوشته هایی با مضمون" کابینه مجرم"، "نمی توان اسرائیل را به دیکتاتوری تبدیل کرد"؛ "این پایان دمکراسی است" علیه نتانیاهو به خیابان ها آمدند.

از سوی دیگر، تظاهر کنندگان در قدس اشغالی در برابر منزل "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر تجمع کرده و شعارهایی از جمله "راست و چپ، جلو لیوین (وزیر دادگستری) را بگیرید"، سردادند. اشاره آنان به یاریو لیوین وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو است که مدافع پروژه جنجال برانگیز اصلاح قوانین سیستم قضایی است.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث تشدید بحران و شکاف‌های داخلی می‌شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می‌گیرد و از سوی دیگر موجب افزایش تنش‌های منطقه‌ای می‌شود./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: