صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۲۶ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 16
کد خبر: ۱۶۸۷۲۹

چین به دنبال برقراری مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین

معاون وزیر خارجه چین از تعهد کشورش در تلاش برای برقراری مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر «شی فنگ» معاون وزیر خارجه چین از تعهد کشورش در تلاش برای برقراری مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین خبر داد.

وی اظهار کرد مقامات پکن در تلاش برای یافتن راه کارهایی مناسب و موثر برای پایان دادن به بحران اوکراین هستند و خواهان مشارکت در انجام گفتگوهای صلح بین مسکو و کی یف هستند.

این مقام ارشد چینی با اشاره به نشستی که در همین زمینه، در موسسه مطالعات مالی چونگ یانگ در پکن در حال برگزاری است، افزود: چین برای حل بحران اوکراین به دنبال اتخاذ اقدام مناسبی به منظور برقراری مذاکرات صلح است. ما در حال کار بر روی این پروژه هستیم تا دلایل ریشه‌ای و پیامدهای جنگ اوکراین مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد پکن ارزیابی خود را از پیشرفت های بدست آمده انجام داده و موضعی مستقل را براساس حقایق موجود، اتخاذ کرده است. ما خواهان مشارکت در حفظ صلح و امنیت جهانی هستیم.

فنگ خاطرنشان کرد پکن با عزمی راسخ متعهد به فرآیندهای صلح آمیز است و این امر جزو اصول کلیدی سیاست خارجی ماست. برخی این کار را بدون استفاده از هیچ حقیقتی انجام می دهند. آنها شایعاتی را منتشر کرده و ما را متهم می کنند که از زور و اجبار برای دورزدن امور استفاده کرده و به دلایلی نامشخص ما را بدنام می کنند.

وی در پایان تاکید کرد بشردوستی می تواند تنها در صورتی باعث توسعه پایدار شود که هرکس در مسیر صلح آمیز خود باقی بماند، در حالی که هماهنگی در ارتباط با دیگر کشورها را نیز حفظ کند./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: