صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۲۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 17
کد خبر: ۱۶۸۷۷۴

تمرینات نظامیان اشغالگر آمریکایی در سوریه

برخی منابع محلی در شهر الحسکه (شرق سوریه) از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب ناشی از تمرینات نظامی نظامیان اشغالگر آمریکایی خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، برخی منابع محلی در شهر الحسکه گزارش دادند که نظامیان اشغالگر آمریکا تمرینات نظامی با استفاده از گلوله جنگی در میان ساختمان‌های مسکونی غیرنظامیان انجام دادند.

 

این منابع گفتند که نظامیان اشغالگر آمریکا این تمرینات را صبح امروز دوشنبه با همکاری عناصر «قسد» در پایگاه حی غویران واقع در داخل شهر و در میان ساختمان‌های مسکونی غیرنظامیان انجام دادند که باعث ایجاد ترس و وحشت در میان شهروندان شد.

 

به گفته این منابع، صدای انفجارهای ناشی از این تمرینات نظامی مشترک که نخستین نوع از این تمرینات در محله‌های شهر الحسکه است، در نقاط مختلف شهر به گوش می‌رسید.

 

نیروهای ائتلاف آمریکایی اغلب با عناصر قسد تمرینات نظامی مشترک با استفاده از سلاح‌های سنگین در پایگاه‌های خود واقع در میدان گازی «کونیکو» و میدان نفتی «العمر» در دیرالزور و نیز پایگاه «تل بیدر» و «الشدادی» در حومه الحسکه انجام می‌دهند.

 

اجرای این تمرینات نظامی در حالی است که روز یکشنبه ائتلاف آمریکایی تجهیزات نظامی و لجستیکی جدید وارد پایگاه‌های خود در حومه الحسکه کردند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک با اعلام این خبر افزود که ۵۰ کامیون حامل نیروها و مهمات و نیز کامیون‌های حامل مواد لجستیکی و چندین خودروی نظامی و زرهی وارد این پایگاه شدند.

 

پایگاه نظامی الشدادی از مهم‌ترین پایگاه‌های ائتلاف آمریکایی در شمال شرقی سوریه است.

 

همزمان با اجرای این تمرینات، عناصر قسد به دستور اشغالگران آمریکایی مرکز ویژه ناشنوایان در محله غویران الحسکه را به اشغال خود درآورده و دانشجویان و کادر آموزشی آن را اخراج کرده و آن را به مقر عناصر مسلح خود تبدیل کردند.

 

پیشتر نظامیان آمریکایی در ژوئیه ۲۰۲۰ به زور سلاح ساختمان چندین موسسه و مراکز خدماتی از جمله اداره کل غلات سوریه در محله غویران، ساختمان شرکت برق عمومی الحسکه و شهرک ورزشی و چندین ساختمان دیگر را به اشغال خود درآوردند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: