صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 17
کد خبر: ۱۶۸۸۴۶

توافق همکاری‌های نظامی میان امارات و کره‌جنوبی

امارات متحده عربی و کره جنوبی ضمن امضای توافقنامه همکاری‌های نظامی، قراردادی به ارزش 3.2 میلیارد دلار برای ساخت هواپیماهای باری نظامی امضاء کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، «ایوم دونگ هوان» مدیر سازمان دستاوردهای دفاعی کره جنوبی (DAPA) و «طارق عبد الرحیم الحوسنی» مدیر شورای توازن امارات متحده عربی یادداشت تفاهم همکاری‌های صنعتی و فناوری نظامی امضاء کردند.

 

به نوشته وبگاه دیفنس عربیک، طبق این تفاهمنامه سازمان دستاوردهای دفاعی کره جنوبی و شورای توازن امارات که مسئولیت خریدهای دفاعی امارات متحده عربی را بر عهده دارد، به تلاش‌های خود برای سرمایه‌گذاری مشترک، تحقیق و توسعه فناوری به منظور توسعه بیشتر همکاری در صنعت دفاعی و فناوری دفاعی بین دو کشور ادامه خواهند داد.

 

دو طرف پس از امضای این تفاهمنامه اعلام کردند که انتظار می‌رود امضای این یادداشت تفاهم، «شراکت ویژه راهبردی» بین جمهوری کره و امارات متحده عربی را مستحکم و به تقویت همکاری عملی در صنعت دفاعی بین دو کشور کمک کند.

 

همچنین صنایع هوافضای کره (KAI) و امارات متحده عربی در یک نشست دوجانبه در ابوظبی یادداشت تفاهمی به ارزش 3.2 میلیارد دلار برای ساخت و توسعه مشترک هواپیماهای ترابری نظامی امضاء کردند.

 

ابوظبی همچنین اعلام کرده است که قصد سرمایه‌گذاری به ارزش 30 میلیارد دلار در کره جنوبی را دارد.

 

امارات سال گذشته اقدام به خرید سامانه پدافند هوایی موشک میان‌برد زمین به هوای Cheongung 2 ساخته آژانس توسعه دفاعی کره جنوبی (ADD) کرد.

 

تلاش کره برای تبدیل امارات متحده عربی به عنوان مقصد صادرات تسلیحاتی خود در حالی است «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره، روز شنبه گذشته در سفری رسمی وارد ابوظبی شد و در فرودگاه این شهر ابراز امیدواری کرد که این سفر «دستاوردهای بزرگی» به همراه داشته باشد.

 

وزرای اقتصاد، علوم و فناوری، ارتباطات، امور خارجه، صنایع و بازرگانی و انرژی، زیرساخت، محیط زیست، بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی، مشاور امنیت ملی و رؤسای شماری از شرکت‌های بزرگ کره‌ای یون سوک یول را همراهی می‌کردند.

 

«کیم سونگ هان» مشاور رئیس جمهور کره جنوبی در امور امنیت ملی کره جنوبی، پیشتر درباره این سفر گفته بود که انتخاب امارات به عنوان نخستین ایستگاه سفر خارجی یون سوک یول در سال جاری میلادی، بیانگر قصد قوی وی برای تلاش‌های دیپلماتیک مرتبط با احیای روابط اقتصادی و گسترش صادرات کره جنوبی است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: