صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۴۵
  • سه‌شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 24 January 2023
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 21
کد خبر: ۱۶۹۳۱۴

خطر اعتصاب پرستاران در کمین سیستم بهداشت و درمان انگلیس

اعتصاب پرستاران وضعیت خطرناکی را برای سیستم بهداشت و درمان انگلیس به وجود آورده است.

به گزارش راهبرد معاصر، دولت انگلیس اعلام کرده است که اعتصاب وضعیت خطرناکی را برای سیستم بهداشتی و درمانی انگلیس به وجود آورده است.دولت اعلام کرد که اخیرا به کارکنان بخش بهداشتی و درمانی پیشنهاد افزایش 5 درصدی دستمزدها را داده است و بیش از این نمی تواند دستمزدها را افزایش دهد.

 

براساس گزارش سی ان ان، بیدیشا ماماتا، روزنامه‌نگار انگلیسی در این خصوص گفت: سیاری نمی توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند.آنها دیگر نمی توانند با این وضعیت به کار خود ادامه دهند.حقوق کمی به آنها پرداخت می شود.این نسل از کارگران می بینند که نمی توانند در زمان مقرر بازنشسته شوند.افرادی هم که در آغاز کار خود هستند این موضوع را تشخیص می دهند که با هزینه های زیادی روبرو هستند.آنها از خود می پرسند که آیا می توانند خانه ای برای خود خریداری کنند؟آیا آنها می توانند هزینه های خود و از جمله هزینه غذای خود راتامین کنند؟

 

او در ادامه افزود: تمامی این موارد دست به دست هم داده است و این موضوع سبب شده است که ما شاهد اعتصاب های پیاپی پرستاران,رانندگان امبولانس و کارکنان بیمارستانها باشیم.ما همچنین شاهد اعتصاب معلمان هستیم.ما شاهد اعتصاب کارکنان اداره پست هستیم.ما شاهد حضور افراد مختلف در اعتصاب ها هستیم. همه آنها درخواستی مشابه دارند.

 

شبکه سی ان ان در خصوص اعتصاب پرستاران گفت: ما شاهد همه گیری کرونا در انگلیس بودیم.مردم از کارکنان بخش بهداشت تمجید می کردند. ما شاهد آن هستیم که پرستاران خواهان افزایش دستمزد خود هستند.این به خاطر تورم است. اما دولت انگلیس می‌گوید پولی برای افزایش درآمدها ندارد.

 

ماماتا در این زمینه هم گفت: در زمان همه گیری ما شاهد آن بودیم که برخی از پرستاران پس از پایان شیفت کاری خود باز هم به طور داوطلبانه کار می کردند.آنها خسته شده اند. آنها مسئوولیت زیادی برعهده دارند و حقوق کمتری دریافت می کنند. ما می دانیم که سیستم بهداشتی و درمانی انگلیس در زمان همه گیری کرونا به شدت تحت فشار قرار گرفت.به نظرم درخواست های پرستاران در اینجا غیرمنطقی نیست.

 

این روزنامه‌نگار انگلیسی در پایان نیز با یکسان خواندن اعتصاب پرستاران در آمریکا و امگلیس تایید کرد صدای این قشر از مردم شنیده نشده که وضعیت کنونی پیش نیامده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: