صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 21
کد خبر: ۱۶۹۳۷۶

رانندگان آمبولانس در انگلیس آماده اعتصاب می‌شوند

رانندگان آمبولانس در انگلیس برای برگزاری اعتصابی گسترده در ماه های فوریه و مارس اعلام آمادگی کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، اتحادیه کار انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد کارکنان بخش اورژانس اعتصاب دوباره‌ای را در تاریخ های مشخصی در ماه های فوریه و مارس برگزار می کنند.

 

در این بیانیه آمده است در آخرین مرحله عمیق شدن اختلافات بین دولت و کارکنان بخش درمان درباره حقوق و دستمزد، کارکنان بخش اورژانس و رانندگان آمبولانس اعتصابات گسترده ای را در 6، 17، 20 و 22 فوریه و 6و 20 مارس برگزار می کنند.

 

براساس این گزارش، این اعتصابات باعث نگرانی دوباره دولت از ایجاد اختلال در بخش بهداشت و درمان و ارائه خدمات بهداشتی ضعیف به بیماران است در حالی که کالج سلطنتی پرستاری نیز در حال برنامه ریزی اعتصابی دیگر است.

 

وزارت بهداشت و درمان در بیانیه‌ای اعلام کرد از موج جدید اعتصابات ناامید است و گفتگوها با اتحادیه ها درباره دستمزد در دوره زمانی 2024-2023 سازنده بوده است.

 

سیستم بهداشت و درمان انگلیس این روزها شرایط خوبی برای خدمت رسانی به شهروندان ندارد، اعتصاب کارکنان بخش اورژانس در این کشور هم شرایط دشوارتری را برای مردم ایجاد کرده است.

 

حدود 25000 پزشک اورژانس، رانندگان آمبولانس و کارکنان تماس اورژانس در انگلیس و ولز حدود دو هفته پیش نیز دست از کار کشیدند. آنها خواهان افزایش دستمزد متناسب با تورم و شرایط کاری بهتر هستند.

 

"شبکه ان تی وی" آلمان دو روز پیش در گزارشی نوشت: شرایط در سیستم مراقبت های بهداشتی بریتانیا به شدت متشنج شده است. هزاران پرستار شغل خود را کنار می گذارند. دیدگاه های اتحادیه مربوطه و دولت در مورد افزایش دستمزدها بسیار متفاوت است. در همین حال، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در حال بررسی محدود کردن حق اعتصاب است.

 

در ادامه این مطلب آمده است: به دلیل اعتصاب پرسنل پرستاری، بیماران در سیستم مراقبت های بهداشتی در انگلیس در حال حاضر مجبورند خود را برای مدت زمان انتظار و غیبت طولانی مدت آماده کنند. در مبارزه برای دستمزدهای بالاتر و شرایط کاری بهتر، هزاران پرستار در انگلیس شغل خود را رها کردند.

 

ان تی وی آلمان در ادامه نوشت: جبهه‌گیری‌ها سخت‌تر شده‌اند: اتحادیه مربوطه خواهان امتیاز دستمزد مثبتی است که بسیار بالاتر از نرخ تورم اخیر است که بیش از 10 درصد است. از سوی دیگر، دولت محافظه‌کار انگلیس نمی‌خواهد پیشنهاد خود را افزایش دهد که معادل حدود 4.5 درصد دستمزد بیشتر است. در انگلیس سلامت یک موضوع ملی است.

 

از سوی دیگر، استیو بارکلی، وزیر بهداشت بریتانیا، در مقاله‌ای برای ایندیپندنت با هدف رفاه حال بیماران نوشت: اگر با افزایش غیرقابل قبول دستمزد کارکنان بهداشت موافقت کنیم، میلیاردها پوند را در جایی ما بیشتر به آن نیاز داریم از دست می‌دهیم.

 

در این شرایط ریشی سوناک می خواهد حق اعتصاب را با یک ابتکار قانون بحث برانگیز محدود کند، تا از خدمات اولیه در زمینه های حیاتی مانند مراقبت های بهداشتی اطمینان حاصل کند.

 

در همین ارتباط گفته شده است که نخست وزیر انگلیس قصد دارد قوانین ضداعتراضی را تقویت کند و به پلیس اختیارات بیشتری بدهد تا تظاهرات را قبل از ایجاد هر گونه اختلالی، سرکوب کنند.

 

سوناک در بیانیه‌ای گفت: «ما نمی‌توانیم اعتراضات اقلیت کوچکی را داشته باشیم که زندگی مردم عادی را مختل کند، این قابل قبول نیست و ما به آن پایان خواهیم داد.»

 

در حالی که بیماران انگلیسی این روزها ساعت‌ها و گاها روزها و سال‌ها برای دریافت خدمات بهداشتی انتظار کشیده و عذاب می‌کشند، دولت تلاش می‌کند بحران بی سابقه در سیستم بهداشت و سلامت این کشور را نادیده بگیرد.

 

بیماران در بیمارستان های بریتانیا این روزها باید بیش از هر چیز یک کار را انجام دهند: منتظر بمانند. انتظار برای آمبولانس، برای اتاق عمل و حتی برای ترخیص از بیمارستان.

 

در جریان اعتصاب های کنونی کارکنان NHS خواهان افزایش 19 درصدی دستمزد هستند. این درخواست برای جبران سال ها ضرر در دستمزدهای واقعی و تورم فعلی بیش از ده درصد در نظر گرفته شده است.

 

این در حالی است که در دولت‌هایی با رهبری حزب کارگر بین سال‌های 2000 و 2010، بودجه مراقبت‌های بهداشتی با نرخ متوسط ​​سالانه 6.6 درصد رشد کرد. با سیاست های ریاضتی دولت های تحت رهبری محافظه کاران، این افزایش در ابتدا به 1.1 درصد کاهش یافت و بین سال های 2015 تا 2020 به 2.2 درصد رسید./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: