صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 21
کد خبر: ۱۶۹۳۸۶

صنعا کارشکنی انگلیس در تلاش‌ها برای صلح در یمن را محکوم کرد

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای موضع جنایتکارانه انگلیس در قبال ملت یمن و کارشکنی آن در برابر تلاش‌های صلح را محکوم کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای با اشاره به دست داشتن دولت انگلیس در درد و رنج ملت یمن، مواضع این کشور در قبال یمن را محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است اظهارات سفیر انگلیس به صورت علنی نقش جنایتکارانه این کشور در تشدید درد و رنج یمنی‌ها از طریق جنگ اقتصادی، سیاست محاصره و گرسنه‌سازی، افزایش نرخ ارز گمرکی و تحمیل مالیات‌های اضافی را آشکار می‌کند، امری که باعث بیشتر شدن درد و رنج شهروندان یمنی می‌شود.

 

بنابر گزارش خبرگزاری یمنی «سبأ»، در این بیانیه آمده است که انگلیس با این رفتارهای جنایتکارانه و اذعان سفیر آن به دست داشتن در جنایت‌های جنگی علیه یمنی‌ها، باعث ننگ و عار برای ملت خود شده است و این جنایت‌ها با گذشت زمان از بین نمی‌رود و حق تعقیب دولت انگلیس به تمامی روش‌های ممکن و ابزارهای قانونی، برای ملت یمن محفوظ است.

 

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین تأکید کرد که این مواضع انگلیس بیانگر اصرار آشکار آن برای طولانی‌تر کردن جنگ و تشدید درد و رنج ملت یمن و نیز تلاش برای کارشکنی در برابر تلاش‌های صلح و سوق دادن امور به سمت ازسرگیری عملیات‌های نظامی است.

 

در این بیانیه همچنین تأکید شده است که انگلیس و آمریکا و تمامی کسانی که پشت این اقدامات جائرانه قرار دارند، مسئول کامل پیآمدهای آن هستند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: