صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 24
کد خبر: ۱۶۹۹۹۸

کمک سلامتکده‌های طب سنتی به نظام درمان کشور

بیش از 50 مرکز درمانی طب سنتی در کشور تشکیل شده است که با تشکیل این مراکز می‌توان از تجویزهای بی‌ضابطه عطاری‌های غیرمجاز جلوگیری کرد و نظام درمان سنتی را ارتقا داد.

به گزارش راهبرد معاصر، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، طی چند سال اخیر تعداد سلامتکده‌ها و درمانگاه‌های خصوصی و دولتی طب ایرانی روند رو به رشدی را تجربه کرده است. بر اساس آمارهای موجود سال 87 تنها یک مرکز درمانی طب ایرانی در کشور وجود داشت که تعداد آنها در سال 1400 به بیش از 50 مرکز رسیده است. رشدی محسوس و قابل توجه که بخش اعظمی از آنها در دل زیست‌بوم فناوری نوآوری ایجاد شده‌اند.

 

یکی از مشکلات صنعت طب اسلامی، تجویز غیراصولی و بی‌ضابطه برخی عطاری‌های غیرمجازی است که چالش‌های جدی برای نظام درمان سنتی کشور ایجاد کرده‌اند؛ اما با شکل‌گیری سلامتکده‌های طب سنتی، بخشی از این مشکلات حل شده و تجویزها زیر نظر پزشکان معتمد و بر اساس پروتکل‌های درمانی موجود، انجام می‌شود.

 

برای جلوگیری از تخلفات حوزه طب سنتی و حفظ سلامت مردم، ایجاد سلامتکده‌های طب سنتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی ضروری است. به همین دلیل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در تعامل با نهادهای موثر و ذیربط در این حوزه به دنبال تسهیل ایجاد چنین مراکز و سامان‌دهی خدمات درمانی ارائه شده ذیل آنها است.

 

در واقع سلامتکده‌ها به افراد کمک می کند تا پیش از ابتلا به بیماری‌ها با مراجعه به این مراکز، خدمات مشاوره‌ای لازم را دریافت کنند تا سلامت روح و جسم افراد جامعه حفظ شده و ارتقا یابد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: