صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۳۶
  • سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
  • Tuesday 14 March 2023
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 25
کد خبر: ۱۷۰۲۱۵

تصمیم عراق برای همکاری با ناتو

مشاور امنیت ملی عراق تایید کرد این کشور قصد دارد با سازمان نظامی ناتو همکاری داشته باشد.

به گزارش راهبرد معاصر، مشاور امنیت ملی عراق از جدیت دولت کشورش برای تقویت همکاری‌ها با ناتو به منظور افزایش مهارت‌ها و توانمندی نیرو‌های امنیتی خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد او روز سه شنبه در دفتر خود میزبان «استوارت مونش» فرمانده ستاد مشترک ناتو و هیئت همراه او بود. در بیانیه آمده است در این دیدار فعالیت هیئت ناتو در عراق و راه‌های تقویت همکاری‌ها با این سازمان در حوزه‌های آموزشی، مستشاری و افزایش توانمندی‌ها بررسی شد.

 

بر اساس این بیانیه، الاعرجی بار دیگر بر سخنان «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در خصوص شراکت با ناتو تاکید کرد و افزود: دولت کنونی عراق از حمایت همه گروه‌های سیاسی برخوردار است و برای تقویت روابط با ناتو به منظور افزایش مهارت‌ها و توانمندی نیرو‌های امنیتی و نظامی جدی است.

 

او تاکید کرد عرصه‌های زیادی بخصوص در حوزه امنیت سایبری برای همکاری با ناتو وجود دارد، زیرا ناتو تجارب زیادی دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. او همچنین بر نیاز عراق به تامین امنیت مرز‌ها و جلوگیری از ورود تروریست‌ها و باند‌های قاچاق مواد مخدر اشاره و تاکید کرد یکی از اهداف دولت عراق موفقیت تلاش‌های محافل بین المللی از جمله ناتو در کشور است.

 

مونش نیز به نوبه خود مشارکت ناتو با دولت عراق را برای افزایش توانمندی‌های نهاد‌های نظامی و امنیتی مثبت ارزیابی کرد و بر تلاش برای ایجاد شراکت طولانی مدت که به نفع دو طرف است تاکید کرد و افزود نیرو‌های عراقی توانایی‌های رزمی زیادی دارند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: