صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۳۷
  • چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
  • Wednesday 01 February 2023
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 27
کد خبر: ۱۷۰۴۵۳

چین: آمریکا یک قلدر قانون‌شکن است

نماینده چین در سازمان تجارت جهانی به شدت از آمریکا انتقاد و این کشور را یک قلدر تک رو و قانون شکن توصیف کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، پکن امروز (جمعه) به شدت از مواضع آمریکا در نشست سازمان تجارت جهانی انتقاد کرد و واشنگتن را یک "قلدر تک رو" و "قانون شکن" خواند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، لی چنگانگ، نماینده چین در سازمان تجارت جهانی پس از آنکه نماینده آمریکا درخواست تجدید نظر علیه تصمیم اخیر این نهاد علیه واشنگتن را مطرح کرد، به شدت به نماینده ایالات متحده تاخت.

 

سازمان تجارت جهانی در تصمیم اخیر خود اعمال تعرفه‌های آمریکا بر فلزات را مغایر با قوانین جهانی خوانده بود که این اقدام به مذاق نماینده آمریکا خوش نیامد.

 

نماینده چین در این نشست با انتقاد از رویکرد یکجانبه گرایانه واشنگتن گفت: اقدامات مشکل ساز آمریکا تنها نشان دهنده آن است که این کشور یک قلدر تک رو، یک قانون شکن و یک مختل کننده زنجیره تامین است. واشنگتن باید در رویکرد‌های خود تجدید نظر جدی کند.

 

سازمان تجارت جهانی در هفته‌های اخیر گام‌های جدی علیه آمریکا برداشته است که مهمترین آن رای این نهاد در مغایرت تعرفه‌های آمریکا در بخش فلزات است. آمریکا که پیشتر بار‌ها از سیاست‌های سازمان تجارت جهانی انتقاد کرده و خواستار بازنگری در این سیاست‌ها شده است، بار دیگر به آرای این نهاد اعتراض کرد.

 

با این حال، با درخواست تجدید نظر آمریکا، سازمان تجارت جهانی قادر نخواهد بود این درخواست را مورد بررسی قرار دهد، زیرا واشنگتن انتصاب قضات جدید را مسدود کرده و در عمل دادگاه عالی تجدید نظر در این رابطه نمی‌تواند رای جدیدی صادر کند.

 

نماینده چین در این رابطه می‌گوید: ما امیدوار بودیم آمریکا در این زمینه خویشتنداری کرده و از ارائه درخواست تجدید نظر درباره هر موضوعی که مغایر با منافع این کشور است، اجتناب کند. این در حالی است که این نهاد توسط خود آن‌ها به وجود آمده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: