صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 28
کد خبر: ۱۷۰۵۵۳

فرانسه برای اعتصاب‌های جدید آماده می‌شود

شهروندان فرانسوی باید خود را برای هرج و مرج جدیدی در سایه اعتصاب‌های گسترده به ویژه در بخش‌های حمل و نقل ریلی و عمومی علیه طرح بازنشستگی رئیس جمهور فرانسه که در روزهای آینده برگزار می‌شود آماده کنند.

به گزارش راهبرد معاصر،‌ مسافران قطار در فرانسه باید خود را برای اعتصاب‌های جدید و هرج و مرج ایجاد شده بر اثر آن آماده کنند.

 

اعتصاب عمومی جدید برای 31 ژانویه اعلام شده و خطر اعتصاب در قطارها، پروازها، کشتی ها و حمل و نقل عمومی چندین روز لغو و تاخیر در حرکت وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه قطارها را در پی خواهد داشت.

 

اعتصاب عمومی بعدی قرار است روز سه شنبه 31 ژانویه (11 بهمن) برگزار شود. باز هم انتظار می رود اختلالاتی به خصوص در سفر وجود داشته باشد. در طول اعتصاب عمومی در 19 ژانویه، ترددها تا حد زیادی فلج شد. ممکن است در 31 ژانویه هم شرایط مشابهی ایجاد شود. مسافران باید به طور مرتب از اخبار مربوط به اقدامات برنامه ریزی شده مطلع شوند و مراقب قطار یا خطوط پروازی که رزرو کرده‌اند باشند.

 

بر اساس اطلاعات اولیه، اعتصاب راه آهن می تواند حتی زودتر آغاز شود و چند روز طول بکشد. محدودیت ها حداقل تا دوم فوریه محتمل است.

 

اعتصاب قطارها در فرانسه معمولاً بر بسیاری از اتصالات ICE/TGV به آلمان (از جمله مسیرهای فرانکفورت - زاربروکن - پاریس) و همچنین قطارهای یورواستار بین فرانسه و بریتانیا تأثیر می گذارد. دویچه بان (شرکت راه آهن آلمان) توصیه می کند که سفرهای برنامه ریزی شده در 31 ژانویه به تعویق بیفتد.

 

مسافران قطاری که می خواهند در صورت اعتصاب به وسایل حمل و نقل دیگری مانند هواپیما تغییر مسیر دهند، روزهای سختی خواهند داشت. این احتمال وجود دارد که کارکنان خطوط هوایی، کشتی ها، مترو و اتوبوس ها نیز در 31 ژانویه اعتصاب کنند.

 

رانندگان نیز احتمالاً از اعتصاب جدید آسیب خواهند دید. در شهرهای بزرگتر، ممکن است جاده ها بسته شوند و ترافیک گسترده‌ای ایجاد شود.

 

اعتراضات اتحادیه‌های کارگری علیه اصلاحات برنامه ریزی شده بازنشستگی در کشور است.

 

حدود یک هفته پیش هم یک میلیون نفر در سراسر فرانسه علیه طرح بازنشستگی امانوئل ماکرون تظاهرات کرده و دست به اعتصاب زدند که برخی شورش‌ها و ناآرامی ها هم در پاریس گزارش شد.

 

از آنجایی که سیستم بازنشستگی فعلی به دلیل پیری جمعیت در بلندمدت تامین مالی نخواهد شد، دولت فرانسه می خواهد به تدریج سن بازنشستگی را از 62 سال به 64 سال افزایش دهد. علاوه بر این، تعداد سال‌های پرداخت مورد نیاز برای مستمری کامل باید با سرعت بیشتری افزایش یابد. برخی سیستم ها با امتیازات برای گروه‌های حرفه‌ای خاص هم باید لغو شوند. حداقل حقوق بازنشستگی ماهانه به حدود 1200 یورو افزایش می یابد.

 

با وجود اعتراضات سراسری، ماکرون می خواهد به اصلاحات پایبند بماند. وی چندی پیش در سخنانی اعلام کرد که اصلاحات و افزایش سن بازنشستگی ضروری است. رئیس جمهور گفت: ما این کار را با احترام، با روحیه گفت‌وگو و همچنین با عزم و مسئولیت انجام خواهیم داد.

 

به اعتقاد دولت فرانسه کار طولانی‌تر باید به جبران کسری مورد انتظار صندوق‌های بازنشستگی کمک کند.

 

بر اساس نظرسنجی‌ها، اکثریت فرانسوی‌ها این اصلاحات را رد می‌کنند بخصوص که این اصلاحات در زمان عدم اطمینان زیاد همراه با افزایش قیمت‌ها و از دست دادن رفاه شهروندان شکل می‌گیرد./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: