صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۲۹
  • چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
  • Wednesday 01 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 30
کد خبر: ۱۷۰۹۵۳

ریابکوف: آمریکا از بحران اوکراین نفع می‌برد

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا از مناقشه اوکراین به ویژه ارسال تسلیحات نظامی از کشور‌های اروپایی به کی یف، بیشترین بهره را می‌برد.

به گزارش راهبرد معاصر، سرگئی ریابکوف گفت: بسیار روشن است که آمریکا نه فقط فرمانده اصلی بحران اوکراین بلکه همچنین ذینفع اصلی این بحران است.

 

وی خاطر نشان کرد: واشنگتن اوکراین را محل آزمایش تولیدات صنایع نظامی خود می‌داند که در آن انواع سامانه‌های تسلیحاتی و روش‌های استفاده از آن‌ها از جمله سامانه‌های مدرن دوربرد برای مقاومت در برابر سلاح‌های روسی آزمایش می‌شود.

 

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه فاش کرد که با خروج تجهیزات نظامی از اروپا و ارسال آن‌ها به اوکراین، انتظار می‌رود که واشنگتن قرارداد‌های جدیدی به ارزش میلیارد‌ها دلار را برای خرید محصولات نظامی آمریکایی به اروپایی‌ها تحمیل کند.

 

ریابکوف افزود: این بازی تمسخر آمیز سرانجام بد وناخوشایندی را برای دست اندرکاران آن به دنبال خواهد داشت.

 

این در حالی است که دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز پنجشنبه گفت: اقدام کشور‌های غربی در ارسال تسلیحات به اوکراین نشان دهنده دخالت مستقیم و فزاینده آن‌ها در این درگیری است.

 

آلمان پس از اینکه بار‌ها از جانب برخی از متحدان اتحادیه اروپایی خود و سازمان ناتو برای ارسال تانک‌ها به اوکراین تحت فشار قرار گرفت در نهایت روز چهارشنبه متعهد شد که ۱۴ تانک «لئوپارد ۲» به اوکراین بفرستد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: