صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۲۲
  • دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
  • Monday 20 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 31
کد خبر: ۱۷۱۱۳۲

مجارستان: قرآن سوزی هرگز قابل پذیرش نیست

وزیر خارجه مجارستان با تاکید بر اینکه یک مسیحی کاتولیک است اعلام کرد توهین به مقدسات را نمی‌پذیرد.

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر خارجه مجارستان در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود در بوداپست اعلام کرد ما بلا‌هایی را که سر اقلیت مجارستانی در اوکراین آمده است فراموش نمی‌کنیم و اکنون روی جنگ روسیه و اوکراین متمرکز هستیم.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، وزیر خارجه مجارستان درخصوص موضوع عضویت فنلاند و سوئد در پیمان آتلانتیک شمالی ناتو گفت: ما از گسترش ناتو حمایت می‌کنیم و در ماه فوریه زمانی که پارلمان تشکیل شود، درباره عضویت این دو کشور در ناتو صحبت و آن را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد.

 

با این وجود وزیر خارجه مجارستان افزود: ما بر کسی برای شتاب بخشیدن به عضویت این کشور‌ها فشار نخواهیم آورد و این ماموریت من به عنوان وزیر خارجه نیست، اما من تلاش می‌کنم سیاست خارجی کشور‌ها را درک کنم. ما این تصمیم را به ترکیه واگذار می‌کنیم و من نمی‌توانم به عنوان وزیر خارجه به کسی فشار وارد کنم.

 

وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد: من یک مسیحی کاتولیک هستم، اما هرگز به آتش کشیدن هر یک از مقدسات دیگر ادیان را نمی‌پذیرم. ما نمی‌توانیم قرآن سوزی را قبول کنیم.

 

او در پایان تاکید کرد: ما خواستار پایان جنگ روسیه در اوکراین در سریعترین زمان ممکن هستیم و حل این بحران را از طریق غیر نظامی ناممکن می‌دانیم./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: