صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۳۶
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 06
کد خبر: ۱۷۲۰۱۴

رد پیشنهاد اینترنت استارلینک ایلان ماسک از سوی ترکیه

رسانه‌ها می‌گویند ترکیه پیشنهاد ایلان ماسک برای فعال کردن سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در این کشور را رد کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر ایلان ماسک، موسس شرکت اسپیس ایکس که خدمات اینترنت ماهواره‌ای ارائه می‌دهد، در توییتی نوشت: «استارلینک هنوز توسط دولت ترکیه تایید نشده است. می‌توانیم اینترنت ماهواره‌ای خود را به محض تایید ترکیه در این کشور فعال کنیم».

به گزارش بلومبرگ، ماسک این توییت را در پاسخ به یکی از کاربران توییتر نوشته است که گفته بود پس از زلزله ۷.۸ ریشتری ترکیه، این کشور از کمبود شدید راه‌های ارتباطی رنج می‌برد.

خبرگزاری بلومبرگ می‌گوید یکی از مقامات ارشد ترکیه به طور ناشناس گفته است که از پیشنهاد ماسک سپاسگزاریم، اما ترکیه ظرفیت ماهواره‌ای کافی دارد و ایستگاه‌های پایه آن با باتری کار می‌کنند.

از صبح امروز تا کنون، کاربران توییتر ویدئو‌هایی از قطعی برق در ترکیه به اشتراک گذاشته‌اند. اومر فاتح سایان، وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت‌های ترکیه روز دوشنبه در توییتی نوشت: مسئله مهمی است که زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق زلزله‌زده مختل نشود. وی افزود که جلسات مکرر برای بررسی چگونگی جلوگیری از قطع ارتباط برگزار خواهد شد.

این درحالی است که برخلاف ادعای اختلال در اینترنت یک شهروند ترکیه حدود ۲ ساعت پس از وقوع زلزله سحرگاه امروز، با انتشار توئیتی خواستار نجات خود از زیر آوار شد.

این شهروند ترکیه به نام جیهان کیزیل دمیر با انتشار یک پیام در شبکه اجتماعی توئیتر با هشتگ کمک، زلزله و آفاد (مرکز حوادث اضطراری ترکیه) ضمن اعلام زنده بودن خود، از گروه‌های امدادی خواست تا او را از زیر آوار در محل زندگی خود در خیابان ۱۰۵ محله تورکوت رئیس شهر آدیامان نجات دهند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما