صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۰۳
  • سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 07 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 07
کد خبر: ۱۷۲۱۸۶

اوضاع وخیم بخش سلامت انگلیس

شبکه المیادین گزارش داد: بخش سلامت انگلیس با برگزاری بزرگترین اعتصاب، قیام کرد، اما دولت همچنان بر موضع خود اصرار دارد و حاضر نیست در حقوق‌ها بازنگری کند. چه کسی تاوان این شرایط را می‌دهد؟

به گزارش راهبرد معاصر هیچ معاینه پزشکی یا عمل جراحی در حدود یک سوم بیمارستان‌های انگلیس صورت نمی‌گیرد. بخش سلامت انگلیس شاهد بزرگترین اعتصاب کارکنان آن است. تورم، بحران معیشتی کارکنان این بخش به ویژه پرستاران و امدادرسانان را تشدید کرده است.

یک پرستار انگلیسی در این خصوص گفت: ما به استخدام افراد بیشتری در بخش سلامت نیاز داریم و می‌خواهیم پرستار بمانیم، اما با حقوق‌های فعلی، نمی‌توانیم زندگی کنیم. به اعتقاد من، انگلیس در سطح کشور‌های جهان سوم قرار گرفته است. تصور کنید، کارکنان بخش سلامت، بیش از ۲۰۰ پوند برای رفت و آمد پرداخت می‌کنند، در حالی که بسیاری از همکاران ما، شب‌ها گرسنه می‌خوابند

توقف فعالیت کادر پزشکی که پیش بینی می‌شود چند روز ادامه داشته باشد، فشار‌ها بر بخش بهداشت انگلیس را تشدید می‌کند. این در حالی است که دولت انگلیس حاضر نیست به مطالبات پرستاران که در صدر آن‌ها افزایش حقوق‌ها به میزان ۱۹ درصد است، پاسخ مثبت بدهد. دولت انگلیس، پرستاران را متهم می‌کند، جان هزاران بیمار را با این اعتصاب، تهدید می‌کنند.

اعتصاب‌ها در انگلیس، محدود به کارکنان اورژانس و پرستاران باقی نخواهد ماند و قرار است تا پایان این ماه، اعتصاب پزشکان متخصص و کارگران راه آهن و معلمان برگزار شود.

زنجیره اعتصاب‌هایی که انگلیس را فرا گرفته است، نقطه عطف بی‌سابقه‌ای در تاریخ سیاسی و اجتماعی این کشور است که ثابت می‌کند انگلیس وارد مرحله جدیدی شده است که نشانه عقبگرد آن در رتبه بندی‌های جهانی است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: