صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 12
کد خبر: ۱۷۲۶۸۶

نقد و بررسی بایننس کوین، کوین اختصاصی بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا

هزاران ارز دیجیتال مختلف در بازارهای مالی وجود دارند. اما از بین خیل وسیع ارزهای دیجیتال، تنها تعدادی از آن‌ها دارای اعتبار پایه‌ای هستند و از هر نظر می‌توان بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال روی آن‌ها حساب کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛  جایگاه بیت‌کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال جهان، هنوز هم اصلی‌ترین و محبوب‌ترین ارز در بین جامعه کریپتو است. اما پیش‌بینی می‌شود که در آینده با پیشرفت آلت‌کوین‌ها از محبوبیت و شهرت بیت‌کوین کاسته شود. در ادامه به بررسی یکی از مشهورترین و البته بهترین ارزهای دیجیتال می‌پردازیم که تحت نام برتر بایننس ارائه شده است. اگر شما نیز مایلید بیشتر درباره ارز دیجیتال مخصوص صرافی بایننس یعنی بایننس کوین و قیمت بایننس کوین بدانید، با ما همراه شوید.

 

بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین «Binance Coin» ارز دیجیتال بومی صرافی بایننس «Binance» است. صرافی بایننس به‌عنوان بزرگ‌ترین و بهترین صرافی متمرکز جهان شناخته می‌شود. بیشتر شهرت و محبوبیت بایننس کوین بخاطر حمایت و پشتیبانی مستقیم صرافی بایننس و بخاطر عملکردی که این ارز دیجیتال برای پرداخت‌ها و هزینه‌های شبکه در بایننس دارد، مورد توجه قرار می‌گیرد. بایننس کوین در بازار کریپتو با نماد «BNB» عرضه شده و پس از بیت‌کوین، اتریوم و تتر، در رتبه چهارم این بازار قرار دارد. در وصف بیشتر این ارز دیجیتال می‌توان گفت:

  • بایننس کوین «BNB» برای اولین بار در سال 2017 تحت استاندارد «ERC-20» شبکه اتریوم عرضه شد.
  • بایننس کوین در ابتدا به‌منظور ارائه تخفیف در کارمزد معاملات صرافی بایننس ایجاد شد، اما به مرور کاربردهای آن گسترش پیدا کرد.
  • با راه‌اندازی شبکه بایننس چین «Binance Chain»، بایننس کوین به ارز بومی این شبکه تبدیل شده و از شبکه اتریوم خارج شد.
  • ارز دیجیتال بایننس کوین قابل استخراج نیست.
  • ارز دیجیتال بایینس کوین توسط بنیان‌گذار صرافی بایننس یعنی چانگ‌پنگ ژائو «Changpeng Zhao» مشهور به «CZ» ایجاد شده و توسعه داده شد.
  • بایننس کوین به‌صورت کلی با دو شبکه بلاک‌چین بایننس چین «Binance Chain» و بایننس اسمارت چین «Binance Smart Chain» که شبکه‌ای مستقل از بایننس است، تعامل دارد.

 

می‌بینید که بایننس کوین نیز دارای داستان و سیر پیشرفت مختص به خود است. این ارز دیجیتال به دلیل اعتبار و کاربردهای وسیعی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته و روند قیمت آن صعودی ارزیابی می‌شود.  برای آشنایی بیشتر با بایننس کوین مقاله بایننس کوین چیست؟ را بخوانید!

 

کاربردهای ارز دیجیتال بایننس کوین

در قسمت گفتیم که بایننس کوین کاربردهای بسیاری دارد که از آن یک ارز دیجیتال کارآمد ایجاد کرده است. از جمله کاربردهای این توکن ارزشمند می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • استفاده کاربران ارز دیجیتال بایننس کوین برای انجام معاملات در صرافی بایننس، صرافی غیرمتمرکز بایننس با نام بایننس دکس «Binance DEX»
  • استفاده کاربران از بایننس کوین مشارکت در پروژه‌هایی که بر بستر بایننس اسمارت چین «Binance Smart Chain»
  • استفاده کاربران از بایننس کوین برای بهره‌مندی از تخفیف در کارمزد تراکنش‌های صرافی بایننس در انجام معاملات و فعالیت‌های دیگر.
  • از بایننس کوین «BNB» می‌توان برای خرید آنلاین در فروشگاه‌ها نیز استفاده کرد!
  • کاربران می‌توانند از بایننس کوین برای پرداخت هزینه‌های سفر، ایجاد قراردادهای هوشمند، وام‌دادن و ... نیز استفاده کنند.

کاربرد بایننس کوین در ابتدا فقط محدود به دریافت تخفیف در صرافی بایننس بود؛ اما امروزه این امر فقط یکی از کاربردهای گسترده آن را در بر می‌گیرد. البته امکان سپرده‌گذاری یا استیکینگ «Staking» بایننس کوین «BNB» نیز برقرار است. به طوری‌که با سپرده‌گذاری این ارز می‌توان از شبکه بایننس پاداش دریافت کرد!

 

قیمت بایننس کوین

در حال حاضر (ژانویه 2023) ارز دیجیتال بایننس کوین «BNB» با نرخ حدود 305 دلار معامله می‌شود. البته این ارز دیجیتال در روزهای ابتدایی عرضه خود در سال 2017 با نرخ ۰.۱۳ دلار معامله می‌شد. این ارز دیجیتال با رشد خوبی مواجه شد اما در بحران کرونا در سال 2020 حدود 10 دلار افت قیمت را تجربه کرد. اما سال 2021 سال خوبی برای بایننس کوین بود، به طوری که توانست اوج قیمت خود را با قیمت 687 دلار در ماه می 2021 ثبت کند. از آن پس در سال 2022 با ورود ارزهای دیجیتال به دوره رکود، این ارز دیجیتال نیز با کاهش نرخ روبه‌رو شد. اما پیش‌بینی می‌شود که بایننس کوین باز هم بتواند به اوج قیمت خود بازگشته و از آن نیز فراتر رود!

 

آینده بایننس کوین

پیش‌بینی می‌شود رقم کنونی قیمت بایننس کوین که حدود 305 دلار است، تا آخر سال 2023 به نزدیک 400 دلار رسیده و در سال‌های آتی 2024 و 2015 از آن نیز فراتر برود. برخی از پیش‌بینی‌ها نیز نرخ پیش‌بینی می‌کنند که این ارز تا سال 2025 بتواند نرخ 600 دلار گذشته خود را طی کرده و به سمت 1000 دلاری شدن گام بردارد. اما اگر پیش‌بینی‌های انجام شده درباره آینده قیمت بایننس کوین را خوش‌بینانه در نظر بگیریم، احتمال دارد حتی در بدترین حالت نیز این ارز دیجیتال با رشدهای اندکی تا آخر امسال همراه شود. در هر صورت روند صعودی آن مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار دارد و کمتر کسی است که آینده روشنی را برای بایننس کوین در نظر نداشته باشد. البته برای سرمایه‌گذاری روی بایننس کوین، باید قیمت بایننس کوین را در زمان خرید در نمودار قیمت آن مورد توجه قرار داد و نقطه ورود مناسب به آن را پیدا کرد!

 

خرید بایننس کوین

در صورت تحلیل نمودار قیمت بایننس کوین و پیدا کردن نقطه ورود مناسب برای معامله این ارز دیجیتال، می‌توان آن را از صرافی‌های معتبر جهان خریداری کرد. لازم به ذکر است که بایننس کوین را می‌توان در برترین صرافی‌های جهان همچون بایننس، کوکوین، کراکن، کوین‌بیس، یونی‌سوآپ و... خریداری کرده یا مورد معامله قرار داد. اما کاربران ایرانی بخاطر تحریم‌ها برای فعالیت در این صرافی‌ها با چالش روبه‌رو هستند. به همین خاطر ارزهای دیجیتال موردنظر خود را از صرافی‌های داخلی خریداری می‌کنند. از این رو حتی اگر برنامه‌ای برای فعالیت در صرافی‌های خارجی داشته باشند، ارزهای دیجیتال خریداری شده از صرافی‌های داخلی را به صرافی‌ خارجی انتقال می‌دهند. چراکه در صرافی‌های خارجی امکان واریز ریالی وجود ندارد. بنابراین باید با ارزهای پایه از پیش خریداری شده از صرافی‌های داخلی معامله کرد!

 

خرید بایننس کوین در «بیت پین»

صرافی «بیت‌پین» یکی از صرافی‌های محبوب و معتبر ایرانی است که در آن می‌توان بیش از 130 ارز دیجیتال مختلف را خریداری کرد. همچنین با استفاده از بیت‌پین می‌توان ارز دیجیتال بایننس کوین «BNB» را با چند کلیک ساده خریداری کرد. البته قبل از آن باید در وبسایت رسمی بیت‌پین ثبت‌نام کرده و مراحل احراز هویت آن را پشت سر بگذارید. در وبسایت بیت‌پین به‌صورت ویدئویی مراحل انجام احراز هویت آموزش داده شده است که با کمک آن می‌توانید مراحل آن را به‌آسانی طی نمایید. بایننس کوین «BNB» به‌عنوان چهارمین ارز دیجیتال موجود در بازار کریپتو، در کنار سایر ارزهای دیجیتال پایه از طریق بیت پین قابل خریداری است.

 

آیا امکان ترید ارز دیجیتال در «بیت‌پین» وجود دارد؟

ترید «Trade» به معنای «معامله» است. تریدرها افرادی هستند که در بازارهای مالی به معامله می‌پردازند. تریدرهای ارز دیجیتال، معاملات مالی خود را با خرید ارزهای دیجیتال مختلف و فروش آن‌ها انجام می‌دهند. این فعالیت در صرافی‌های آنلاین امکان‌پذیر است. بیت پین نیز به‌عنوان یک صرافی محبوب در نزد کاربران ایرانی، به‌راحتی توسط تریدرها انتخاب شده و به‌عنوان بستر مناسبی برای انجام معاملات رمزارزی شناخته می‌شود. نمودار قیمت بایننس کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را می‌توان در بیت پین مشاهده کرده و از روی آن به زمان‌های مناسب خریدوفروش این ارز دیجیتال پی برد.

 

نظر شما