صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۵۱
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 12
کد خبر: ۱۷۲۷۲۵

کشته شدن ۱۳۵ تن از عناصر الشباب در سومالی

دولت سومالی از کشته شدن۱۳۵ تن از عناصر گروه تروریستی الشباب در این کشور خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر،‌ ارتش فدرال سومالی با کمک مردان مسلح قبائل این کشور عملیات مشترک خود را برای ریشه کنی گروه الشباب شروع کرده و طی 10 ماه گذشته موفق شده‌است بخش‌های زیادی از مناطق این کشور را از سیطره این گروه تروریستی خارج کنند.

 

ارتش سومالی از کشته شدن 117 تن از عناصر گروه تروریستی الشباب در مرکز این کشور خبر داد.

 

سخنگوی ارتش فدرال سومالی گفت: در جریان عملیات یگان‌های رزمی ارتش و مردان مسلح قبایل در ایالت گلمدگ واقع در مرکز کشور 117 تن از عناصر الشباب کشته شدند.

 

سرلشکر« محمد تهلیل بیحی» اظهار داشت: این عملیات با همکاری شرکای بین‌المللی سومالی در منطقه « دونیالی» واقع در ایالت گلمدگ انجام شد.

 

به نوشته روزنامه « سومالی جدید» ، وی گفت: پیش از این عملیات، مقر گروه الشباب در دونیالی بمباران شد و ارتش و مردان مسلح قبائل با همکاری متحدان بین‌المللی خود به این منطقه حمله کردند و موفق شدند دونیالی را از سیطره گروه الشباب خارج کنند.

 

در همین حال، شبکه تلویزیونی سومالی ( وابسته به دولت موگادیشو) اعلام کرد: طی یک عملیات نظامی در اقلیم شبیلی سفلی ( جنوب سومالی ) 18 تن از عناصر گروه الشباب به هلاکت رسیدند.

 

این عملیات نظامی توسط نیروهای امنیتی سومالی و متحدان بین‌المللی این کشور در نبرد علیه الشباب انجام شد و طی آن یک خودروی حامل عناصر این گروه تروریستی هدف قرار گرفت که در اثر آن 18 تن از عناصر الشباب جان خود را از دست دادند.

 

تلویزیون سومالی به نقل از مقامات بلندپایه امنیتی این کشور اعلام کرد: عناصر به هلاکت رسیده افرادی بودند که صبح دیروز ( شنبه هفته جاری ) به یک پایگاه نظامی در منطقه « بلده » اقلیم سبیلی سفلی حمله کرده بودند.

 

مقامات امنیتی سومالی بدون بیان جزئیات بیشتری از این حمله گفتند: حمله عناصر الشباب به پایگاه نظامی واقع در منطقه بلده با شکست مواجه شد.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، عناصر الشباب با انجام یک عملیات انتحاری به پایگاه نظامی در منطقه بلده حمله کردند که با مقاومت نیروهای دولتی مستقر در این پایگاه مواجه شدند و درگیری شدیدی میان دو طرف رخ داد.

 

الشباب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در این درگیری 30 تن از نظامیان سومالی کشته شدند اما مقامات امنیتی دولت موگادیشو این موضوع را تکذیب کردند.

 

الشباب یک گروه وابسته به شبکه تروریستی القاعده است که از سال 2004 تاکنون با انجام عملیات تروریستی خود ثبات و امنیت سومالی برهم زده و تهدیدی علیه کشورهای شاخ آفریقا محسوب می‌شود./ تسنیم

نظر شما