صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۰۸
  • چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
  • Wednesday 22 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 12
کد خبر: ۱۷۲۷۵۹

مسکو: روسیه از نقشه جهانی قابل حذف نیست

نماینده روسیه در سازمان‌ ملل غرب را عامل تشدید تنش‌ها در اوکراین دانست و گفت که مسکو از نقشه جهانی قابل حذف نیست و بازیگر مهمی در عرصه جهان است.

به گزارش راهبرد معاصر، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه روسی «راشاتودی» به تلاش غرب برای حذف روسیه از نقشه جهانی اشاره کرد و گفت: «روسیه را نمی‌توان از نقشه جهان حذف کرد و این کشور همواره بازیگر مهمی در عرصه جهانی و سیاست محسوب می‌شود».

 

نبنزیا در بخشی از گفت‌وگوی خود به جریان تسلیحات غرب به سوی اوکراین اشاره کرد و گفت: «پول و تسلیحاتی که غرب در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، تنها به تنش‌ها و درگیری‌ها در اوکراین دامن می‌زند».

 

نماینده روسیه در سازمان ملل در خصوص موضع روسیه برای مذاکره با اوکراین برای حل و فصل ناآرامی‌ها در اوکراین گفت: «روسیه آماده مذاکره با اوکراین است اما کی‌یف از مذاکره با روسیه امتناع می‌ورزد».

 

نبنزیا تأکید کرد که اوکراین با استفاده در جنایات خود از سپر انسانی استفاده می‌کنند و این در حالی است که رسانه‌های غرب چشم خود را بر جنایات اوکراین بسته‌اند.

 

وی توضیح داد: «اوکراین به جنایات خود و استفاده از سپر انسانی ادامه می‌دهند و این در حالی است که رسانه‌های غرب هیچ اشاره‌ای به جنایات اوکراین و کشتار اسرای جنگی به دست نظامیان اوکراینی نمی‌کنند و ما هیچ‌یک از این‌ها را فراموش نخواهیم کرد».

 

این مقام روس سپس ادامه داد: «غرب تلاش می کند تا جنایات اوکراینی‌ها را به عنوان جنایات روسیه القا کند و رسانه‌های غرب چشمان خود را در مقابل حقیقت بسته‌اند».

 

متحدان غربی اوکراین که از ابتدای سال ۲۰۲۳ تلاش کرده‌اند موج ارسال تسلیحات برای کی‌یف را با ارسال تسلیحات سنگین جدید و بی‌سابقه‌ تشدید کنند، در هفته‌های اخیر با مانور روی این‌که روسیه قصد تجمیع و تدارک قوایش برای اجرای دور جدیدی از حملات سنگین در اوکراین را دارد، آلمان را برای موافقت با ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد به اوکراین تحت فشار گذاشتند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: