صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 13
کد خبر: ۱۷۲۹۱۶

شهادت یک فلسطینی دیگر در درگیری‌های قدس

همزمان با اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی به تخریب دو منزل مسکونی فلسطینی‌ها در قدس اشغالی، یک جوان نیز در کرانه باختری به دست اشغالگران به شهادت رسید.

به گزارش راهبرد معاصر، منابع خبری صبح امروز دوشنبه از آغاز درگیری میان نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی با جوانان فلسطینی در قدس اشغالی خبر دادند. علت این درگیری، اقدام نظامیان صهیونیستی به تخریب دو منزل مسکونی در قدس اشغالی است.

 

به گزارش شبکه خبری الجزیره، نیروهای اشغالگر مدعی هستند که دو منزل در شهرک جبل المکبر در قدس اشغالی بدون مجوز بنا شده‌اند؛ این دلیل، بهانه ثابت رژیم صهیونیستی برای تخریب منازل مردم در قدس اشغالی است.

 

نظامیان صهیونیستی برای عقب راندن مردم معترض به تخریب این دو منزل مسکونی، اقدام به شلیک گاز اشک‌‌آور و گلوله‌های پلاستیکی با هسته فلزی و گلوله‌های صوتی کرده‌اند. به گفته وزارت بهداشت فلسطین، ده نفر در درگیری قدس مجروح یا مصدوم شده‌اند.

 

به گزارش وبگاه خبری «سما نیوز» فلسطین، همزمان با این اتفاق، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی اقدام به حمله به نقاطی در نوار غزه کرد و همچنین در حملاتی به شمال کرانه باختری در شهر نابلس نیز یک جوان فلسطینی به شهادت رسید.

 

به گزارش هلال احمر فلسطین، «امیر بسطامی» جوان فلسطینی است که بامداد امروز به هنگام حمله نیروهای اسرائیلی مجروح شد و به دلیل شدت جراحت، به شهادت رسید. همچنین هفت نفر دیگر مجروح شدند. نیروهای اسرائیلی امروز وارد شهر نابلس شدند و یک ساختمان مسکونی را در خیابان سفیان محاصره و اقدام به تیراندازی کردند. دو جوان فلسطینی نیز به دست نیروهای اشغالگر بازداشت شدند.

 

با شهادت این جوان فلسطینی، شمار شهدای فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۳) به ۴۸ شهید رسیده که چهارتای آنان به ضرب گلوله شهرک‌نشینان شهید شده و ده نفرشان نیز زن و کودک بوده‌اند. همچنین یک اسیر فلسطینی نیز در زمره این چهل و هشت شهید است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: