صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۱۶
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 15
کد خبر: ۱۷۳۲۶۶

فروش 26 میلیون بشکه دیگر از ذخایر راهبردی نفت آمریکا

دولت آمریکا اعلام کرد، 26 میلیون بشکه نفت خام از محل ذخایر راهبردی نفت این کشور خواهد فروخت.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، دولت بایدن اعلام کرد، 26 میلیون بشکه نفت خام از محل ذخایر راهبردی نفت آمریکا خواهد فروخت.

 

این فروش در سال‌های گذشته به تصویب کنگره آمریکا رسیده است. این اقدام ذخایر را به 372 میلیون بشکه که کمترین میزان از سال 1983 است، خواهد رساند.

 

وزارت انرژی آمریکا در نظر داشت، پس از آنکه دولت جو بایدن در سال گذشته دستور آزادسازی رقم بی سابقه 180 میلیون بشکه از ذخایر نفت را داد، فروش در سال 2023 را لغو کند، اما این امر مستلزم آن است که کنگره آن را تصویب کند.

 

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد، مزایده‌های نفتی در 28 فوریه اعلام می شوند و نفت فروخته شده در فاصله یک آوریل تا 30 ژوئن ارسال خواهد شد.

 

دولت بایدن برای مقابله با افزایش قیمت سوخت که ناشی از جنگ اوکراین بود، 180 میلیون بشکه نفت در محل این ذخایر به فروش رساند.

 

این وزارتخانه اعلام کرد، در حال اجرای یک راهبرد سه مرحله ای برای دوباره پر کردن این ذخایر در بلندمدت است. این راهبرد شامل خرید مجدد با درآمد حاصل از فروش های اضطراری، بازگشت بیش از 25 میلیون بشکه نفت از مبادلات قبلی و همکاری با کنگره برای جلوگیری از «فروش غیر ضروری غیرمرتبط با اختلال در عرضه» است.

 

به گفته منابع آمریکایی، تحویل نخستین محموله نفت به ذخایر راهبردی، پس از فروش بی‌سابقه این ذخایر، احتمالا تا پایان سال مالی 2023 آغاز نخواهد شد. سال مالی 2023 در ماه سپتامبر به پایان می رسد./فارس

نظر شما