صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۵۷
  • دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
  • Monday 17 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 15
کد خبر: ۱۷۳۲۸۸

لاوروف: تلاش غرب برای انزوای روسیه شکست خورده است

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه هدف غرب از جنگ چندگانه، محاصره مسکو است، گفت که دشمنان این کشور مجبور به اعتراف به شکست خوردن تلاش‌های برای انزوای روسیه شدند.

به گزارش راهبرد معاصر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) گفت تلاش کشورهای غربی برای منزوی کردن مسکو در عرصه جهانی شکست خورده است.

 

لاوروف طی سخنرانی در پارلمان روسیه توضیح داد: «تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه شکست خورده است و دشمنان ما مجبور به اعتراف به آن شده‌اند».

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه هدف از جنگ چندگانه غرب علیه روسیه، محاصره آن و تبدیل کردن مسکو به «دولت یاغی» است، اظهار داشت: «غرب در مورد آنچه در خطوط لوله گاز نورد استریم اتفاق افتاد، دروغ می‌گوید».

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ضمن اشاره به تقویت شراکت راهبردی مسکو با پکن، تصریح کرد: «روابط با چین به سطح تاریخی بی‌سابقه درخصوص همکاری‌های راهبردی رسیده است. پیوند کنونی بین مسکو و پکن پایه و اساس معماری چند قطبی نوظهور را محکم می‌کند».

 

طبق این گزارش، لاوروف درباره تغییرات اخیر در سیاست خارجی روسیه گفت: «در مفهوم جدید سیاست خارجی روسیه، ما در مورد لزوم پایان دادن به انحصار غرب در شکل دادن به چارچوب زندگی بین‌المللی صحبت خواهیم کرد».

 

شبکه «ریانووستی» به نقل از وی گزارش داد: «مفهوم سیاست خارجی مورد تأیید رئیس جمهور برای دفاع قاطعانه از منافع ملی و در عین حال پذیرا بودن همکاری‌های گسترده، برابر و بین‌المللی، کارآمدی خود را ثابت می‌کند».

 

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر تقویت روابط مسکو و دیگر کشورها، اضافه کرد: «روابط و شراکت راهبردی با هند، برزیل، ایران، امارات عربی متحده، مصر، ترکیه، عربستان سعودی و آفریقای جنوبی در حال تقویت است».

 

لاوروف با بیان اینکه روسیه پرداخت کمک به سازمان‌هایی را که منافع مسکو را نقض می‌کنند به تعویق می‌اندازد،، توضیح داد: «روسیه هم‌اکنون در حال انجام بازنگری ریشه‌ای نسبت به تمامی تعهدات خود در قبال سازمان‌های بین‌المللی است».

 

وی پیش از این نیز ضمن اشاره به از بین رفتن سلطه غرب بر جهان، گفت جهان چند قطبی در حال ظهور است که نمی‌توان قدرت‌های جدیدی مانند چین و هند را در نظر نگرفت./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: