صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 19
کد خبر: ۱۷۳۶۳۱

کویت تصمیم برای عادی سازی روابط با سوریه را رد کرد

وزیر امور خارجه کویت اعلام کرد کشورش برنامه‌ای برای عادی سازی روابط با دمشق ندارد.

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر امور خارجه کویت گفت که کشورش بر خلاف کشور‌های همسایه که به شدت برای تماس با دولت سوریه تلاش می‌کنند، برنامه‌ای برای عادی سازی روابط با دمشق ندارد.

 

به گزارش میدل ایست نیوز، «سالم عبدالله الصباح» وزیر امور خارجه کویت شامگاه شنبه در حاشیه پنجاه و نهمین کنفرانس امنیتی مونیخ در مصاحبه با رویترز گفت که با وجود زلزله اخیر، کشورش برنامه‌ای برای ازسرگیری روابط با سوریه، به پیروی از دیگر کشور‌های عربی ندارد.

 

این اظهارات وزیر امور خارجه کویت همزمان با اظهارات وزیر امور خارجه عربستان بود که گفت اجماعی جهانی شکل گرفته است که وضع موجود در سوریه ادامه پیدا نکند. «فیصل بن فرحان» همچنین بر لزوم رسیدگی به وضعیت پناهندگان سوری در خارج و نیز بعد انسانی آن در داخل کشور تاکید کرد.

 

از زمان وقوع زلزله اخیر در سوریه و ترکیه در ۶ فوریه جاری، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تماس‌هایی از رهبران کشور‌های عربی دریافت کرده و بیش از ۱۲۰ هواپیمای امدادی در فرودگاه‌های تحت کنترل حکومت سوریه فرود آمده که اغلب آن از سوی امارات بوده است.

 

ناظران مدعی هستند رئیس جمهوری سوریه به دنبال دستیابی به منافع سیاسی از این حادثه است که بخش‌های بزرگی از کشورش را ویران کرده است. این کشور بر ارسال کمک‌های بشردوستانه تاکید دارد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: