صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 19
کد خبر: ۱۷۳۶۹۶

تاکید مجارستان بر حفظ روابط اقتصادی با روسیه

نخست وزیر مجارستان روز یکشنبه گفت که این کشور همچنان روابط اقتصادی خود با روسیه را حفظ خواهد کرد و به غرب نیز توصیه می‌کند که کار مشابهی را انجام دهد.

به گزارش راهبرد معاصر «ویکتور اوربان» که این سخنان را در جریان سخنرانی سالانه خود مطرح می‌کرد، گفت: «ما روابط اقتصادی خود با روسیه را حفظ خواهیم کرد و به تمام جهان غرب توصیه می‌کنیم که کار مشابهی را انجام دهند چون بدون روابط هیچگونه آتش بس یا گفت‌وگوهای صلحی وجود نخواهد داشت».

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد: «تنها راه برای مجارستان که بتواند صلح آمیز زندگی کند این است که از جنگ روسیه و اوکراین فاصله بگیرد چون این جنگ آنها نیست».

اوربان روز شنبه نیز گفته بود که جنگ در اوکراین تنها با مذاکره آمریکا و روسیه می‌تواند پایان یابد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «جنگ در اوکراین پایان نمی‌یابد مگر با مذاکرات میان آمریکا و روسیه و دولت مجارستان نیز با این ایده موافق نیست که روسیه امنیت تمام اروپا را تهدید می‌کند».

این در حالی است که مقام‌های اطلاعاتی نروژ روز دوشنبه اعلام کردند که روسیه تهدید امنیتی اصلی برای تمام اروپا بوده و برای مدتی طولانی نیز باقی خواهد ماند.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است./فارس

نظر شما