صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۵۸
  • يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 23 April 2023
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 21
کد خبر: ۱۷۴۰۳۵

حسینی: تشکیل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی سازگار است

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکار تشکیل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در زمان مسئولیت وزارت ارشاد، آن را اقدامی ضروری و سازگار با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برای تجلیل از خدمات هنرمندان توصیف کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، سیدمحمد حسینی در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت در جشن گرم و صمیمی هنرمندان کشورمان، گفت: تأسیس مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در سال ۹۱ در دولت دهم، اقدامی ابتکاری در تجلیل و بزرگداشت یک عمر فعالیت هنری خدمات ارزشمند هنرمندان عزیز کشور بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: شما هنرمندان متعهد و دلسوز بر گردن ما حق دارید و ما بر این باوریم که اهتمام به خدمت‌رسانی به شما عزیزان باید مستمر باشد و بیش از این باید به اهالی هنر توجه کرد.

حسینی با بیان اینکه پیشکسوتان از تجربه گرانسنگی برخوردار هستند و بالا رفتن سن به معنای تعطیلی کار و فعالیت و تولید اثر نیست، اظهار کرد: بسیاری از نویسندگان و هنرمندان کارهای اصلی خود را بعد از بازنشستگی انجام دادند؛ همچنان که امام راحل در ۷۶ سالگی انقلاب را به پیروزی رساند و در دهه ۸۰ عمر خویش اقدامات اساسی و ماندگاری انجام داد.

وی، انتقال تجربیات ارزشمند گذشتگان به نسل جوان و نوجوان را حائز اهمیت دانست و گفت: نبی مکرم اسلام در ضرورت تکریم بزرگان و پیشکسوتان می‌فرمایند که اگر به بزرگترها احترام گذاشته و آن‌ها را تجلیل کنید در روز قیامت رفیق و همراه من خواهید بود و امروز باید اینگونه آموزه‌های الهی و فطری را به نسل جوان و نوجوان یادآور شویم.

معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: بدون تردید پژواک هر کار خوب و بدی که انسان انجام می‌دهد، در دنیا و آخرت به خودش باز خواهد گشت؛ چون این جهان کوه است و فعل ما نداسوی ما آید نداها را صدا.

حسینی با اشاره به ابتکار تشکیل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در زمان مسئولیت وزارت ارشاد، آن را اقدامی ضروری و سازگار با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برای تجلیل از خدمات هنرمندان عزیز توصیف کرد و گفت: باید از فکر و اندیشه و تجربیات بزرگان و پیشکسوتان خود به خوبی استفاده کنیم و این مؤسسه محلی برای دوستداران هنر و هنرجویان و نیز مسئولین کشور است که از تجربیات و اندیشه‌های شما بهره‌مند شوند.

معاون رئیس‌جمهور سپس در ضرورت تکریم و احترام به شأن و منزلت هنرمندان پیشکسوت غزلی را تقدیم اهالی هنر کرد.

در پایان این مراسم از هنرمندان متولد دی و بهمن با اهدای لوح، تجلیل شد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: