صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 25
کد خبر: ۱۷۴۲۱۴
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

جنایت صهیونیست‌ها در نابلس و آمادگی مقاومت برای واکنش قاطع

جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در نابلس که تاکنون به شهادت 11 فلسطینی و زخمی شدن 102 نفر منجر شده است، واکنش گروه‌های مقاومت فلسطینی را برانگیخت و سخنگوی گردان‌های قسام با انتشار پیامی کوتاه در توییتر نوشت، صبر مقاومت رو به پایان است.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ پس از جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در نابلس، واقع در شمال کرانه باختری که تاکنون به شهادت 11 فلسطینی و زخمی شدن 102 نفر منجر شده است، تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفت برای حمایت از فلسطینیان درخواست برگزاری جلسه اضطراری در شورای امنیت سازمان ملل متحد کند.


حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: با توجه به ادامه جنایت های رژیم اشغالگر، رهبری فلسطین تصمیم گرفت به شورای امنیت سازمان ملل متحد برود و از این تریبون بین المللی از مردم فلسطین حمایت کند. 


چهارشنبه گذشته نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی جنایت جدیدی در شهر نابلس انجام دادند که در آن تاکنون 11 نفر ازجمله فردی مسن شهید و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شده اند که حال پنج نفر وخیم است. همچنین هلال احمر فلسطین اعلام کرد، 295 نفر بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از چندین ورودی به شهر نابلس در شمال کرانه باختری یورش بردند. صهیونیست ها خانه‌ای را در مرکز شهر قدیمی نابلس محاصره کردند و صدای تیراندازی افراد مسلح شنیده شد و سپس صدای انفجار آمد


حساب کاربری رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در توییتر گزارش کرد، دو فلسطینی که به دنبال حمله ارتش این رژیم در خانه ای در نابلس محبوس شده بودند، به شهادت رسیدند. یک روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی نیز گزارش کرد، نیروهای صهیونیست دو نفر از اعضای یک گروه مجاهد فلسطینی را که در هلاکت نظامیان صهیونیست در نزدیکی نابلس نقش داشتند، به شهادت رساندند.

 


به نوشته این روزنامه، نیروهای صهیونیست یک موشک ضد تانک به خانه ای که دو فلسطینی در آن سنگر گرفته بودند، شلیک کردند که به تخریب خانه و شهادت آنها منجر شد. صبح روز چهارشنبه شاهدان عینی گفتند، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از چندین ورودی به شهر نابلس در شمال کرانه باختری یورش بردند. صهیونیست ها خانه‌ای را در مرکز شهر قدیمی نابلس محاصره کردند و صدای تیراندازی افراد مسلح شنیده شد و سپس صدای انفجار آمد.


به گفته این منبع، درگیری میان ده‌ها فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی رخ داد که در آن صهیونیست ها از گلوله‌های جنگی استفاده کردند. نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس همچنین به محله شیخ مسلم در حومه شهر نابلس یورش بردند و یک خانه را با تیراندازی مداوم محاصره کردند. شاهدان گفتند، درگیری میان جوانان و نیروهای رژیم اشغالگر رخ داد که صهیونیست ها در آن با شلیک گلوله های جنگی و بمب های صوتی و گازی فلسطینیان را هدف قرار دادند و ده ها نفر زخمی شدند. با وجود این جنایت، صهیونیست ها از رسیدن کادر پزشکی و آمبولانس به محل محاصره شده در محله شیخ مسلم جلوگیری کردند.


11 شهید نابلس به 59 شهیدی افزوده می شود که از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر گلوله های ارتش رژیم اشغالگر به سوی فلسطینیان به شهادت رسیده اند. منابع فلسطینی همچنین خبر دادند، نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به حومه شهر قدیمی نابلس یورش بردند و خانه ای را محاصره کردند که گمان می رفت تعدادی از فعالان فلسطینی در آن مخفی شده بودند.


اعلام آمادگی مقاومت برای پاسخ به رژیم صهیونیستی

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نسبت به عواقب جنایت‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد. ابوعبیده، سخنگوی قسام با انتشار پیامی کوتاه در توییتر نوشت: صبر مقاومت رو به پایان است.


در عین حال گردان های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: فعالان جنبش نیروهای صهیونیست را در مجاورت خانه محاصره شده در نابلس هدف قرار دادند.


نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین یورش ارتش رژیم صهیونیستی به نابلس را محکوم کرد و خواستار توقف حملات مستمر علیه مردم فلسطین شد. محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین نیز به نوبه خود گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی به نابلس، تروریسم سازمان یافته ای است که صهیونیست ها با آن می خواهند بحران را به عرصه فلسطین منتقل کنند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین یورش ارتش رژیم صهیونیستی به نابلس را محکوم کرد و خواستار توقف حملات مستمر علیه مردم فلسطین شد


عزم برای مواجهه با نیروهای رژیم صهیونیستی تنها به رزمندگان مقاومت محدود نشد، بلکه اهالی نابلس و دیگر نقاط سرزمین های اشغالی سعی کردند مانع هجوم اشغالگران به شهر شوند و درگیری آنها با سنگ و بطری خالی انجام شد. نیروهای رژیم اشغالگر نیز در محله های مسکونی گلوله های جنگی و گاز اشک آور شلیک کردند. گروه های مقاومت با بلندگوهای مساجد در نابلس از مردم خواستند برای رفع محاصره و مقابله با نیروهای رژیم اشغالگر به خیابان ها بیایند.


محکومیت های منطقه ای و بین المللی

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله وحشیانه و تروریستی نظامیان اشغالگر صهیونیست به شهر نابلس در کرانه باختری را که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر از مردم بی‌دفاع فلسطین منجر شد، به شدت محکوم کرد.


وی خواستار اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای توقف و محکومیت نسل‌کشی فلسطینیان از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی و کابینه نژادپرست و افراطی آن شد.


سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر تداوم و تشدید اقدامات جنایتکارانه و تروریستی صهیونیست‌ها در کرانه باختری در چند ماه اخیر ازجمله یورش به مناطق نابلس و جنین و قتل کودکان، زنان و سالخوردگان و تخریب خانه‌های فلسطینیان، ادامه این روند خطرناک را که در سایه سکوت و انفعال مجامع مسئول بین المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب رخ می دهد، غیرقابل تحمل و مایه شرمساری دانست.


کنعانی با تجلیل از مقاومت شجاعانه مردم و به ویژه جوانان فلسطینی در بیت‌المقدس، جنین، نابلس و همه مناطق فلسطین اشغالی، خواستار وحدت مواضع و اقدام هماهنگ دولت‌های اسلامی در پشتیبانی از ملت فلسطین و مقاومت مشروع آنان در برابر اقدامات ضد بشری و تروریستی رژیم آپارتاید صهیونیستی شد.


دولت مصر نیز یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به شهر نابلس را محکوم کرد. در بیانیه وزارت امور خارجه مصر آمده است: جمهوری عربی مصر یورش نیروهای صهیونیست به شهر نابلس فلسطین را که به شهادت 11 فلسطینی و زخمی شدن ده ها نفر دیگر منجر شد، محکوم می کند. قاهره نسبت به افزایش خطرناک تجاوزات در سرزمین های اشغالی فلسطین که هر روز بر پیچیدگی و تشدید اوضاع می‌افزاید بسیار نگران است. این اقدامات تلاش‌ها برای برقراری آرامش میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیست را تضعیف می‌کند و بر اوضاع منطقه تأثیر می‌گذارد.


وزارت امور خارجه آمریکا نیز که همواره از جنایت های رژیم صهیونیستی حمایت می کند، مدعی حمایت از فلسطینیان شد و عنوان کرد: آمریکا به شدت نگران سطح خشونت در رژیم صهیونیستی و کرانه باختری است و می ترسد حمله نیروهای صهیونیست به آنجا تلاش ها برای بازگرداندن آرامش را به تعویق بیندازد.


ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری مدعی شد: واشنگتن نگرانی های امنیتی رژیم صهیونیستی را درک می کند، اما به شدت نگران تعداد زیاد جان باختگان غیرنظامی است.

 

نظر شما