صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۲۵
  • سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
  • Tuesday 07 March 2023
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 25
کد خبر: ۱۷۴۴۸۵

توقف انتقال نفت روسیه به لهستان از طریق خط لوله

در میانه ارسال تانک‌های لئوپارد از لهستان به اوکراین، مدیر اجرایی یک پالایشگاه لهستانی از توقف عرضه نفت خام روسیه به این کشور خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر دانیل اوبایتک، مدیر اجرایی پالایشگاه لهستانی PKN Orlen اعلام کرد: روسیه عرضه نفت به لهستان از طریق خط لوله «دروژبا» را متوقف کرده است.

به گزارش رویترز، توقف عرضه از طریق این خط لوله یک روز پس از تحویل اولین تانک‌های لئوپارد لهستان به اوکراین رخ داد.

مدیر اجرایی این پالایشگاه لهستانی می‌گوید که این شرکت از منابع جایگزین برای رفع این شکاف استفاده خواهد کرد. او در صفحه توییتر خود نوشت: «ما در حال تامین منابع [جایگزین] هستیم.

روسیه عرضه به لهستان را متوقف کرده که ما برای آن آماده ایم. تنها ۱۰ درصد نفت خام از روسیه می‌آید و ما آن را با نفت از منابع دیگر جایگزین خواهیم کرد».

این شرکت گفت که می‌تواند پالایشگاه‌های خود را به طور کامل از طریق دریا تامین کند و توقف عرضه خط لوله تاثیری بر تحویل بنزین و گازوئیل به مشتریان نخواهد داشت.

توقف عرضه نفت از روسیه در حالی رخ می‌دهد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در آستانه سالگرد جنگ اوکراین، این هفته از ورشو، پایتخت لهستان و کی‌یف، پایتخت اوکراین بازدید کرد.

همچنین روز گذشته، مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که دهمین بسته تحریمی علیه روسیه را به مناسبت یک سالگی جنگ تصویب کرده اند. ریاست شورای اتحادیه اروپا شامگاه جمعه در بروکسل اعلام کرد که آخرین دور تحریم‌ها محدودیت‌های تجاری بیشتری را علیه روسیه ایجاد می‌کند و شامل محدودیت‌های صادراتی سخت‌تر در مورد کالا‌های با استفاده دوگانه و همچنین اقداماتی علیه نهاد‌های حامی جنگ روسیه خواهد شد./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: