صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۲۷
  • چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
  • Wednesday 29 March 2023
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 01
کد خبر: ۱۷۵۰۵۰

قیمت جهانی طلا امروز 10 اسفند 1401

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۸۳۱ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از رویترز، ضعف دلار قیمت طلا را برای سومین روز پیاپی در روز چهارشنبه بالا برده، اما ترس از افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به‌خاطر تورم بالاتر از حد انتظار، افزایش قیمت طلا را محدود کرده‌است.

 

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.25 درصد افزایش به 1831 دلار و 51 سنت رسید.

 

طلا بدترین عملکرد ماهانه خود را در فوریه از ژوئن 2021 تجربه کرد که نتیجه‌ی ترس از افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا جهت مهار تورم بود.

 

بالا رفتن نرخ بهره تقاضا برای طلا را پایین می‌آورد چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را افزایش می‌دهد.

 

بازارهای پولی انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در سپتامبر تا 5.420 درصد برساند. این رقم درحال‌حاضر بین 4.50 تا 4.75 درصد است. احتمال کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی بسیار پایین است.

 

اطمینان مصرف‌کننده در آمریکا به‌طرز غیرمنتظره‌ای در فوریه کاهش یافته که بیشتر آن مربوط به خانواده‌های دارای درآمد متوسط رو به پایین است. شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده‌است.

 

دراین‌بین، اطلاعات رسمی نشان می‌دهند فعالیت کارخانه‌ای در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا در دنیا با بالاترین سرعت طی یک دهه گذشته در ماه فوریه افزایش یافته است.

 

قیمت نقره امروز با 0.61 درصد افزایش به 21 دلار و 20 سنت رسید و پلاتین با 0.50 درصد افزایش 960 دلار و 84 سنت معامله می‌شود./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: