صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۴۸
  • پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
  • Thursday 30 March 2023
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 04
کد خبر: ۱۷۵۳۱۶

اظهارات مقام آمریکایی درباره استفاده از مهمات نقطه‌زن در جنگ احتمالی با چین

معاون وزیر ارتش آمریکا در امور لجستیک و فناوری گفت که جنگ احتمالی آمریکا و چین عمدتا با استفاده از مهمات نقطه‌زن انجام خواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر، داگلاس بوش، معاون وزیر ارتش آمریکا جمعه در سخنانی در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل گفت: فکر می‌کنم این دیدگاه غالب درباره جنگ احتمالی بین چین و آمریکا است.


به گزارش اسپوتنیک، وی افزود که تولید تسلیحات نقطه‌زن کاری پیچیده است که این مساله خود یک چالش است.


این مقام آمریکایی اظهار کرد که ادامه عملیات رزمی گسترده در منطقه هند و اقیانوسیه یکی از دشوارترین نبرد‌های دنیا خواهد بود، اما هیچ کشوری به اندازه آمریکا برای این چالش آماده نیست.


مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل ماه ژانویه در گزارشی اعلام کرد که حمایت آمریکا از اوکراین تهدیدی علیه آمادگی نظامی ایالات متحده در صورت وقوع جنگ با چین ایجاد کرده است.


اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک نیز ماه فوریه در گزارشی نوشت که با توجه به تحولات عمیق بین آمریکا و چین و تمرکز ویژه واشنگتن بر حوزه نظامی، ایالات متحده برای جلوگیری از خطر وقوع یک جنگ جهانی دیگر باید رویکرد میلیتاریستی خود را تغییر دهد.


این اندیشکده در گزارشی تاکید کرد: در گذشته، اغلب تهدید به استفاده از نیروی نظامی به عنوان آخرین گزینه مطرح بود، اما اکنون به یک پیش فرض برای ایالات متحده تبدیل شده و واشنگتن در خطر تکرار این اشتباه است.


شورای آتلانتیک هشدار داد: شاید چین در عمل بزرگترین تهدید برای ایالات متحده و متحدانش باشد، اما جنگ با چین بهانه‌ای عقلانی نیست./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: