صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 05
کد خبر: ۱۷۵۵۲۵

واکنش طالبان به تهدیدات کنگره آمریکا

سخنگوی طالبان در واکنش به تهدیدات کنگره آمریکا برای افزایش تحریم‌ها و اقدامات سختگیرانه علیه کابل گفت زمان اعمال فشار گذشته است.

به گزارش راهبرد معاصر، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به نامه‌ «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و درخواست برای افزایش تحریم‌ها علیه کابل گفت: زمان اعمال فشار گذشته است و سخنان این‌چنینی نتیجه‌ مثبت نخواهد داشت.

 

مجاهد به «رادیو آزادی» گفت که فشار و محدودیت راه حل نیست، بلکه در عوض باید مسائل از راه‌ گفتگو مورد بحث قرار گیرد.

 

مک‌کال 12 اسفند در نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نوشته بود دولت بایدن علیه اقدامات تحدیدی(چالش برانگیز) طالبان برای زنان و دختران سکوت کرده است و خواستار افزایش تحریم‌ها و اقدامات سختگیرانه علیه کابل شده بود.

 

سخنگوی طالبان در واکنش به این اظهارات گفت: وقت و زمان اعمال فشارها گذشته است. بهتر است همه موضوعات از راه گفتگو و دیپلماسی حل شود. راهی که آن‌ها (مقام‌های آمریکایی) اختیار کرده‌اند، درست نیست. ما باید از راه گفتگو مشکلات را حل کنیم و این حرف‌های آن‌ها درست نیست و نتیجه‌ مثبت نخواهد داشت.

 

پیش از این نیز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر لزوم بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به روی زنان و دختران افغان تأکید کرده و آن را بر روابط بین کابل و واشنگتن تأثیرگذار دانسته بود.

 

ند پرایس در یک نشست خبری با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در افغانستان در ماه آینده گفت: ما به دقت زیر نظر داریم تا ببینیم ماه آینده چه اتفاقی می‌افتد، زمانی که انتظار داریم مدارس افغانستان بازگشایی شوند. ما از طالبان می‌خواهیم که به زنان و دختران اجازه دسترسی به آموزش و مشارکت کامل در جامعه را بدهد.

 

وی همچنین تأکید کرد که عدم بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به روی دختران و زنان افغان تأثیر قابل توجهی بر تعامل واشنگتن با نمایندگان طالبان داشته است./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: