صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۰۶
  • پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
  • Thursday 15 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 05
کد خبر: ۱۷۵۵۵۴

سرمایه‌گذاری مشترک ایران و روسیه در حوزه "متاورس و حمل و نقل هوشمند"

شتاب‌دهنده متاتیت که در حوزه متاورس و رباتیک فعالیت دارد، در روز دوم نشست سرمایه‌گذاری فناوری تیم ۲۰۲۳، موفق به امضای توافقنامه سرمایه‌گذاری با طرف روسی شد.

به گزارش راهبرد معاصر، یکی از نقاط قابل توجه در پنجمین رویداد سرمایه‌گذاری فناوری که 8 و 9 اسفند در پارک فناوری پردیس برگزار شد، گفتگوهای فشرده و طولانی شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بود. گفتگوهایی که منجر به عقد یک قرارداد در مراسم اختتامیه این رویداد بین یک شرکت ایرانی و سرمایه‌گذار روسی شد.

 

محمد گیلی از شتاب‌دهنده متاتیت که در حوزه متاورس و رباتیک فعالیت دارد و موفق به امضای توافقنامه سرمایه‌گذاری با طرف روسی شد، در این باره گفت که این شتاب‌دهنده با دو استارتاپ در این رویداد شرکت کرده است که در زمینه‌های توان‌بخشی واقعیت مجازی و حمل و نقل هوشمند فعالیت دارند.

 

وی هدف اصلی از حضور در این رویداد را جذب سرمایه از کشورهای عضو سازمان D8 برشمرد و افزود: برای توسعه محصولات و خدمات این استارتاپ‌ها در داخل کشور و همچنین در خارج از کشور به عنوان یک برند ایرانی درصدد جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم.

 

گیلی یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات و تحریم‌ها را برگزاری رویدادهایی مانند TIM عنوان کرد و ادامه داد با توجه به ظرفیت بالای دانشمندان و نخبگان ایرانی می‌توان با تلاش و هم‌افزایی بر مشکلات فائق آمد.

 

هم‌افزایی و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های ممکن برای همکاری و استفاده از توانمندی‌های کشورهای دیگر از نکات دیگری بود که گیلی به آن اشاره کرد./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: