صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۲۲
  • يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
  • Sunday 09 April 2023
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 05
کد خبر: ۱۷۵۶۴۸

وال استریت ژورنال:امارات و عربستان دچار شکاف و اختلاف شده‌اند

وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد امارات و عربستان بیش از پیش در چند جبهه دچار شکاف و اختلاف شده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر شکاف و دودستگی بین امارات و عربستان درباره سرمایه گذاری خارجی، نفت و جنگ در یمن در حال افزایش است.

روزنامه وال استریت ژورنال با انتشار مقاله‌ای در این باره تاکید کرد غیبت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در نشست سران خاورمیانه در ابوظبی، به منزله شاخص مهمی برای دودستگی بین عربستان و امارات است.

این روزنامه افزود: بین امارات و اعضای ائتلاف و در راس آن‌ها عربستان درباره پمپاژ و وارد کردن نفت خام بیشتر به بازار‌ها با هدف افزایش درآمد‌های نفتی آن، اختلافاتی وجود دارد. این در حالی است که با توجه به توافق اوپک پلاس، امکان این کار وجود ندارد.

براساس گزارش این رسانه آمریکایی اکنون مقامات اماراتی می‌گویند که ابوظبی در حال بحث درباره خروج از اوپک است، تصمیمی که این کارتل نفتی را متزلزل می‌کند و قدرت آن را در بازار‌های جهانی نفت تضعیف می‌کند.

اماراتی‌ها در اکتبر گذشته با سعودی‌ها دچار اختلاف در اوپک شدند. زمانی که اوپک پلاس - گروهی متشکل از ۱۳ کشور اوپک و ۱۰ کشور غیراوپک، از جمله روسیه - تصمیم گرفت تولید نفت خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند تا از ریزش قیمت‌ نفت جلوگیری کند.

پیش از این نیز عبد الباری عطوان تحلیلگر سرشناس عرب در گزارشی تایید کرد نشست اضطراری ابوظبی که با حضور سران چهار کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و سران مصر و اردن برگزار شد و سران سعودی و کویت از شرکت در آن خودداری کردند، نشان داد روابط کشورهای عربی دچار اختلال شده است./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: