صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 06
کد خبر: ۱۷۵۷۳۴

تحرکات پارلمان عراق برای بررسی مداخلات سفیر آمریکا

ده‌ها نماینده عراقی با امضای درخواستی وزیر خارجه این کشور را به منظور بررسی مداخلات سفیر آمریکا در امور عراق فراخواندند.

به گزارش راهبرد معاصر، پارلمان عراق قصد دارد برای بررسی دخالت‌های «آلینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور عراق، «فؤاد حسین» وزیر خارجه این کشور را برای ارائه توضیحات فرا بخواند.

 

پایگاه خبری «شفق نیوز» یکشنبه گزارش داد که مسئله فراخواندن فؤاد حسین در نامه ارسالی از سوی دفتر «حسن سالم» رئیس فراکسیون پارلمانی «صادقون» برای ریاست پارلمان عراق مطرح شده است.

 

طبق این گزارش، در این نامه از رئیس پارلمان عراق خواسته شده که با فراخواندن وزیر به منظور اطلاع از نظر وزارت خارجه در خصوص مداخلات سفیر آمریکا در امور داخلی عراق موافقت کند.

 

شفق نیوز به اسنادی دست یافته که در پیوست این نامه برای ریاست پارلمان عراق ارسال شده و در آن‌ها ۵۲ نماینده عراقی درخواست فراخواندن وزیر را امضا کرده‌اند.

 

سفیر آمریکا مدتی است که در دیدار با مقامات سیاسی عراقی و برخی اعضای دولتی و با حضور در کارگاه‌ها و همایش‌هایی در این کشور در امور داخلی عراق دخالت می‌کند. این گام انتقاد برخی از احزاب عراقی را برانگیخته است. احزاب عراقی اقدامات سفیر آمریکا را «مداخله آشکار» در امور داخلی کشورشان می‌دانند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: