صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 06
کد خبر: ۱۷۵۸۱۴

اردوغان: آمار جان‌باختگان زلزله ترکیه به بیش از ۴۶ هزار نفر رسید

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که آمار جان‌باختگان زلزله در این کشور به ۴۶ هزار و ۱۰۴ نفر افزایش یافته است.

به گزارش راهبرد معاصر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست کابینه در روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان زمین لرزه‌های قدرتمند ۶ فوریه در جنوب شرقی ترکیه به ۴۶۱۰۴ نفر رسیده است.

به گزارش دیلی صباح، رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت که این کشور قصد دارد ۱۰۰۰۰۰ کانتینر را طی دو ماه در منطقه زلزله زده جنوب شرقی برای آسیب دیدگان مستقر کند.

زمین لرزه‌هایی به بزرگی ۷.۷ و ۷.۶ ریشتر به مرکزیت استان قهرمان مرعش ۱۰ استان دیگر در جنوب و جنوب شرق از جمله هاتای، غازی انتپ، آدییامان، مالاتیا، آدانا، دیاربکر، کیلیس، عثمانیه، الازیق و شانلی اورفا را لرزاند.

در مجموع ۶۳۶۸ پرسنل جستجو و نجات متشکل از سازمان آفاد، پلیس جستجو و نجات (PAK)، جستجو و نجات ژاندارمری (JAK)، فرماندهی امنیت عمومی ویژه ژاندارمری (JÖAK)، گارد ساحلی، آتش نشانی، وزارت معارف ملی (MEB)، سازمان‌های غیردولتی (NGO) و پرسنل جستجو و نجات بین‌المللی همچنان در منطقه مشغول به کار هستند.

علاوه بر این، ۲۳۴ هزار و ۶۳۶ نفر از آفاد، پلیس، ژاندارمری، وزارت دفاع ملی، تیم ملی نجات پزشکی (UMKE)، تیم‌های امنیتی و پشتیبانی محلی، داوطلبان و پرسنل میدانی در مناطق زلزله‌زده حضور دارند.

حدود ۱۸۴۰۰ وسیله نقلیه از جمله بیل مکانیکی، یدک‌کش، جرثقیل، بولدوزر، کامیون، کامیون آب، تریلر، گریدر، کامیون وکیوم و تجهیزات ساختمانی مشابه در منطقه فاجعه به کار خود ادامه می‌دهند.

با ایجاد پل هوایی برای اعزام پرسنل و ارسال مواد به منطقه، ۱۱۶ بالگرد و ۷۶ فروند هواپیمای وابسته به فرماندهی نیروی هوایی و نیروی زمینی و ۳۸ فروند ناو از نیروی دریایی، فرماندهی گارد ساحلی، فرماندهی کل ژاندارمری، اداره کل امنیت، وزارت نیرو، وزارت بهداشت و اداره کل جنگلداری تاکنون ۱۳۹۹۹ ماموریت رزمی انجام داده اند.

نصب ۳۵۸ هزار و ۳۷ چادر که از سوی وزارتخانه ها، نهاد‌ها و سازمان‌های ذیربط و کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی مختلف به مناطق زلزله زده ارسال شده بود، تکمیل شده است. در حالی که شهر‌های کانتینری در ۱۱ استان در ۳۳۲ نقطه در حال ایجاد است و نصب در ۱۰ منطقه و ۱۶۲ نقطه ادامه دارد.

تعداد افرادی که در چادرها، کانتینرها، خوابگاه‌های دولتی، هتل‌ها، مهمان‌خانه‌های عمومی و سایر امکانات در داخل و خارج از منطقه فاجعه سرپناه داده شده‌اند به یک میلیون و ۹۱۵ هزار و ۶۸۷ نفر رسیده است.

چهار مرکز خدمات اجتماعی سیار در قهرمان‌مرعش، هاتای، عثمانیه و مالاتیا برای فعالیت‌های حمایتی روانی اجتماعی در بلایا اختصاص داده شد. در نتیجه به یک میلیون و ۲۵ هزار و ۲۹۱ نفر شامل ۶۹۱ هزار و ۳۸۸ نفر در مناطق زلزله زده و ۳۳۳ هزار و ۹۰۳ نفر در خارج از منطقه زلزله‌زده حمایت روانی اجتماعی ارائه شد./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: