صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 07
کد خبر: ۱۷۵۸۶۲

ششمین روز اعتصابات سراسری در فرانسه

با آغاز ششمین روز اعتصابات سراسری در فرانسه اتحادیه‌ها وعده داده اند امروز همه فعالیت‌های کشور را متوقف خواهند کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، ششمین روز اعتصاب سراسری و اعتراض به اصلاحات بازنشستگی دولت فرانسه در این کشور آغاز شده است. اتحادیه‌ها وعده داده اند امروز همه فعالیت‌های کشور را متوقف خواهند کرد.

 

براساس گزارش فرانس ۲۴، اتحادیه‌ها در فرانسه وعده متوقف کردن همه فعالیت‌های کشور را برای امروز، سه شنبه، داده اند. این ششمین روز اقدام سراسری علیه طرح افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال است. به نظر می‌رسد میزان مشارکت در این اعتراضات گسترده است.

 

در حالی که هنوز اعتراضات سراسری آغاز نشده بود، برخی محور‌های مواصلاتی از روز دوشنبه مسدود شدند. اتحادیه‌های رانندگان مسدود کردن جاده‌ها را آغاز کردند. در اورلئان هم مانند لیل همگی امیدوارند در آخرین لحظه افراد بیشتری را به مبارزه دعوت کنند. در ایستگاه‌های قطار هم اختلالاتی در حرکت‌ها دیده می‌شود و مسافران به وضوح نگرانند.

 

یک مسافر زن فرانسوی در این خصوص گفت: من سه بلیط در سه قطار متفاوت رزرو کردم تا اگر دو قطار لغو شد قطار سوم که ساعت ۱۷ حرکت می‌کند در دسترس باشد. اما هنوز نمی‌دانم چه می‌شود.

 

پیش بینی می‌شود امروز از هر ۵ قطار سریع السیر یک قطار حرکت کند. در شبکه قطار‌های اکسپرس ایل دو فرانس هم همین طور خواهد بود. برخی شبکه‌های قطار هم هیچ سفری نخواهند داشت. در آلزاس تردد قطار‌ها تقریبا به طور کامل متوقف شده است. کارمندان راهی به غیر از ماندن در خانه ندارند.

 

برای برخی والدین دانشجویان هم دورکاری تنها راه حل است. بنابر اعلام اتحادیه‌ها ۶۰ درصد آموزگاران ابتدایی قصد دارند امروز اعتصاب کنند. در منطقه پاریس برخی مدارس به طور کامل تعطیل خواهند بود.

 

برخی اتحادیه‌ها اعلام کردند اعتصاب‌ها ممکن است ادامه یابد. در ایل دو فرانس اعتصاب کنندگان قصد دارند سایت‌های صنعتی را تا زمان ممکن اشغال کنند.

 

رژی ویسلی دبیر کل کنفدراسیون عمومی کار - اداره پاکیزگی و آب (DPE)، جمع آوری زباله‌ها و نظافت بزرگراه‌ها: من نمی‌گویم ما تا کریسمس اینجا می‌مانیم، زیرا این دیگر خیلی زیاد است. اما به هر حال ما تا زمانی که مکرون نگوید از اصلاحاتش دست می‌کشد اینجا خواهیم مانیم. به گفته این مسئول فرانسوی ۵۰۰ تن زباله در روز دوشنبه جمع آوری نشده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: