صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۳۲
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 07
کد خبر: ۱۷۵۹۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

تاکید زلنسکی بر ادامه دفاع از باخموت

رئیس‌جمهور اوکراین از ارسال نیرو‌های بیشتری به باخموت برای مقابله با نیرو‌های روسی خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر گرچه بیش از یک سال از جنگ اوکراین می‌گذرد، اما ۶ ماه است که دو طرف پیشرفت قابل توجهی در میدان نبرد کسب نکرده‌اند. با این حال جنگ در شهر باخموت در شرق اوکراین اکنون به سمت پیروزی بزرگ نیرو‌های روسی پیش می‌رود و با ادامه این روند احتمالاً طی روز‌ها آتی این شهر سقوط خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (سه‌شنبه) وعده داد نیرو‌های تکاور بیشتری برای دفاع از شهر باخموت در برابر محاصره نیرو‌های روسی به این شهر اعزام کند.

سخنان زلنسکی پس از آن مطرح می‌شود که با افزایش شمار نیرو‌های روسی و نیز تشدید حملات به این شهر و احتمال محاصره کامل، گمانه‌زنی‌ها درباره عقب‌نشینی نیرو‌های اوکراینی از باخموت مطرح شده بود. با این حال، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گویند کی‌یف نه تنها این شهر را رها نکرده و از آن عقب‌نشینی نمی‌کند، بلکه شمار نیرو‌های خود در باخموت را به منظور مقابله با تهاجم نیرو‌های روسی تقویت می‌کند.

زلنسکی تأکید کرد: «فرماندهی به اتفاق آرا و با قطعیت از تصمیم برای عدم عقب‌نشینی از باخموت و دفاع از شهر حمایت می‌کند. هیچ موضع دیگری در این مورد وجود ندارد. من به فرمانده ستاد دستور داده‌ام نیرو‌های مناسبی برای کمک به مردانمان در باخموت بیابد.»

مسکو بر این باور است تصرف شهر باخموت می‌تواند گامی رو به جلو برای محاصره کامل شهر صنعتی دونباس باشد. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «آزادسازی آرتموفسک ادامه دارد.»

آرتموفسک نام پیشین شهر باخموت در دوره شوروی سابق بود.

روسیه به دنبال ضمیمه کردن کامل منطقه دونباس است. دونباس شامل دو منطقه بسیار استراتژیک و مهم شامل استان لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین می‌شود که طی همه‌پرسی صورت گرفته در ماه سپتامبر به خاک روسیه ضمیمه شدند. با این حال مسکو هنوز موفق به کنترل کامل این منطقه نشده است./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
خیلی مسخره ین روسوفیل ها، کدوم همه پرسی؟ تا کی می خواین دستگاه تبلیغاتی پوتین تزاری دیکتاتور و متجاوز و اشغالگر باشین