صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۰۴
  • چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
  • Wednesday 08 March 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 08
کد خبر: ۱۷۶۰۰۹

سواستفاده‌ها اسماعیلیون را به استعفا کشاند

اسماعیلیون اعلام کرده برای تمرکز بر فعالیت‌های براندازانه از سخنگویی انجمن جانباختگان هواپیمای اوکراینی استعفا داده، اما به نظر می‌رسد او برخلاف میل باطنی و با فشار اعضا به دلیل سواستفاده‌های سیاسی و مالی مجبور به کناره‌گیری شده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حامد اسماعیلیون از چهره‌های ضدانقلاب خارج از کشور روز گذشته با انتشار ویدیو و بیانیه‌ای اعلام کرد که از دبیری و سخنگویی انجمن جانباختگان هواپیمای اوکراینی استعفا داده است.

 

او مدعی شده است که برای حضور فعالانه‌تر در انقلاب زن، زندگی، آزادی از سمت خود کناره‌گیری کرده و نگاهی به قدرت ندارد.

 

اما به نظر می‌رسد فشارها و انتقادهای خانواده‌های جانباختگان به دلیل سواستفاده سیاسی که وی از جایگاهش می‌کرد، موجب استعفایش شده است. ضمن اینکه برخی می‌گویند او متهم به سواستفاده مالی از این جایگاه نیز است.

 

تعدادی از خانواده‌های جانباختگان هواپیماهای اوکراینی همچون خانواده‌های جواد سلیمانی، محسن اسدی‌لاری و زهرا مجد در روزها و ماه‌های گذشته در یادداشت‌ها و نامه‌هایی از فعالیت‌های براندازانه اسماعیلیون انتقاد کردند و خواستار استعفای وی از جایگاه دبیری و سخنگویی انجمن شدند.

 

علیرضا قندچی یکی از اعضای انجمن چندی پیش درباره انحراف فعالیت‌های اسماعیلیون در توئیتی نوشت: «بنده هیچگونه نقشی در تصمیم‌گیری‌های اخیر انجمن به راهبری حامد اسماعیلیون که از مسیر دادخواهی منحرف گشته و به سمت و سوی نامشخص تغییر نموده ندارم و با اعتقادات بنده منافات دارد.»

 

او این توئیت را در اعلام نظر نسبت به توئیت یکی دیگر از اعضای انجمن که نوشته بود: «بعنوان یکی از موسسان انجمن پرواز 752 و کسی که بعلت انحرافات و عدم شفافیت انجمن در همان سال اول از آن جدا شد می‌گویم که این انجمن نماینده تمام خانواده‌ها نیست. انجمن در خفه‌کردن صدای مخالف و جداسازی افراد به خودی و دشمن و نخودی ید طولانی دارد»، نگاشت./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: