صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 10
کد خبر: ۱۷۶۱۴۷

آغاز ساخت ۲ شناور ناوگان ملی کشتیرانی در یارد داخلی

طی مراسمی با حضور وزیر کار و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ساخت ۲ فروند شناور برای ناوگان ملی در کشتی سازی صدرا آغاز شد.

به گزارش راهبرد معاصر، این پروژه ملی شامل دو فروند شناور 3500 تنی چندمنظوره با ظرفیت حمل 122 تی‌ای یو کانتینر و دو فروند شناور رو- رو کانتینری 4000 تنی با قابلیت حمل حدود 40 دستگاه کامیون به همراه راننده، 198 تی‌ای یو کانتینر و کالای عمومی به ارزش بالغ بر 50 میلیون دلار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با اشاره به افزایش 12 هزار تنی ظرفیت کشتیرانی دریای خزر به واسطه تحویل این شناور‌ها اظهار کرد: اجرای این پروژه علاوه بر اشتغال زایی برای مجموعاً 1000 نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم، منجر به فعال شدن بسیاری از صنایع کوچک وابسته شده و انتقال دائم و پایدار دانش ساخت کشتی در داخل را به همراه دارد.

مرتضوی افزود: با توجه به نیاز کشور به حضور قدرتمند و مؤثر در دریای خزر انجام این پروژه ها، آغازی جهت ادامه فعالیت‌های گسترده مشابه در کشور خواهد بود و می‌تواند زمینه ایجاد یک قطب بزرگ کشتی‌سازی در شمال کشور را فراهم نماید.

وی تصریح کرد: پروژه مذکور در سایه شدیدترین تحریم‌های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در ایران اجرایی شده و تمامی مراحل ساخت شناور‌های مذکور توسط متخصصان داخلی و زیر نظر مؤسسات رده بندی ایرانی انجام خواهد شد./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: