صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۴۵
  • پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
  • Thursday 20 April 2023
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 10
کد خبر: ۱۷۶۱۸۸

خشم صهیونیست‌ها از توافق ایران و عربستان

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی توافق ایران و عربستان را پیروزی سیاسی برای تهران خواند.

به گزارش راهبرد معاصر، نفتالی بنت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دو جانبه با حمله لفظی به نتانیاهو گفت: این توافق شکست کوبنده و بیانگر سهل انگاری و ضعف اسرائیل است.

به گزارش المیادین، او افزود: از سرگیری روابط عربستان و ایران تحول خطرناک برای اسرائیل و یک پیروزی سیاسی برای ایران به شمار می رود.

یائیر لاپید، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز توافق تهران و ریاض را شکستی تمام عیار و خطری برای سیاست خارجی این رژیم خواند.

یولی ادلشتاین، رئیس کمیته روابط خارجی و امنیت کنست رژیم صهیونیستی نیز گفت: توافق ایران و عربستان برای اسرائیل بسیار بد است. زمان آن فرا رسیده است که بنشینیم، گفتگو کنیم و اختلافات بین خودمان را حل کنیم تا در برابر تهدید علیه موجودیت اسرائیل، مانند سابق یکپارچه باشیم، تنها راه موفقیت ما همین خواهد بود.

به‌ دنبال سفر بهمن‌ ماه رئیس‌ جمهور به پکن، دریابان شمخانی از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌ و فصل نهایی موضوعات فیمابین تهران-ریاض با همتای سعودی خود آغاز کرد. در پایان این مذاکرات، امروز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ بیانیه سه‌ جانبه‌ای برای حل مسائل فیمابین تهران و ریاض با حضور نماینده چین امضا شد.

در نتیجه‌ گفتگو‌های انجام شده، جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: