صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 12
کد خبر: ۱۷۶۴۳۹

دعوت آیت‌الله رئیسی از رئیس‌جمهور عراق برای سفر به تهران

به گزارش خبرگزاری «واع»،‌ رئیس‌جمهور ایران در نامه‌ای به همتای عراقی خود، از او برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

به گزارش راهبرد معاصر «عبداللطیف جمال رشید» رئیس‌جمهور عراق امروز (یکشنبه) پیامی مکتوب از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران دریافت کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)،‌ رئیس‌جمهور عراق امروز در کاخ بغداد میزبان «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و هیأت همراه او بود. طبق این اعلام، رئیس‌جمهور عراق در این دیدار نامه‌ای از طرف آیت‌الله رئیسی دریافت کرد که در آن از او برای سفر به ایران دعوت به عمل آمده است.

رئیس‌جمهور عراق ضمن تقدیر و تشکر از این دعوت، تأکید کرد که در نزدیک‌ترین فرصت دعوت طرف ایرانی را اجابت خواهد کرد. او همچنین از توافق مشترک جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط ابراز خرسندی کرد و گفت که امیدوار است تحولات مثبت بسیاری در منطقه و جهان روی دهد.

عبداللطیف جمال رشید همچنین بر اهمیت همکاری و هماهنگی مشترک دو کشور در راستای نهادینه‌سازی امنیت و ثبات در منطقه و لزوم اقدام جدی برای متوقف سازی جنگ‌ها و برقراری صلح و امنیت جهانی تأکید کرد.

سفیر ایران نیز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های عراق در میزبانی گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان سعودی، تأکید کرد ایران تمایل دارد همکاری‌های مشترک تهران و بغداد ادامه یابد و روابط دوجانبه در راستای خدمت به منافع ایران و عراق ارتقا یابد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: