صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 13
کد خبر: ۱۷۶۶۱۰

ادعاهای فایننشال تایمز درباره ادامه مذاکرات تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی ادعاهایی درباره ادامه مذاکرات تبادل زندانی بین ایران و آمریکا مطرح کرد.

به گزارش راهبرد معاصر روزنامه فایننشال تایمز به نقل از یک دیپلمات ارشد غربی در تهران نوشت که احتمال تبادل زندانی شتاب جدیدی دارد.

یک منبع آگاه دیگر به این روزنامه انگلیسی گفت که هیچ توافق نهایی به دست نیامده اما پیشرفت حاصل شده است و گفتگوها هنوز در مورد چگونگی آزاد شدن منابع مالی ادامه دارد.

وی همچنین بیان کرد: یک گزینه این است که منابع مالی در یک حساب در قطر نگهداری شود تا استفاده از آن برای اقلام تحریم نشده ایران از جمله دارو و غذا تضمین شود.

این رسانه انگلیسی در پایان مدعی شد که مشخص نیست که آیا آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا در میان خواسته‌های تهران بوده باشد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در سخنانی گفت: ما در خصوص گفتگو برای لغو تحریم‌ها با طرف آمریکایی تبادل پیام جریان دارد. ما در موضوع تبادل زندانیان به یک توافقی دست پیدا کردیم و اگر همه چیز خوب پیش برود ما شاهد تبادل زندانیان خواهیم بود. از مارس سال گذشته یک سندی به طور غیرمستقیم بین ما و آمریکا به امضا رسید. طرف آمریکایی در حال آخرین بررسی فنی خودش قرار دارد. برای ما رفع اتهام بی اساس از ایران در آژانس یک مسئله مهم قلمداد می‌شود. الان یک همکاری نیرومندی بین ما و آژانس قرار دارد و تاثیر خوبی بر مذاکرات رفع تحریم‌ها خواهد داشت.

پس از این سخنان وزیر امور خارجه، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این مساله را رد کرد./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: