صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۴۳
  • چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
  • Wednesday 29 March 2023
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 16
کد خبر: ۱۷۶۹۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

سنای فرانسه قانون افزایش سن بازنشستگی را تصویب کرد

سنای فرانسه با وجود اعتراضات گسترده، امروز با لایحه اصلاح نظام بازنشستگی موافقت کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد مجلس سنای فرانسه قانون افزایش سن بازنشستگی را تصویب کرد.

 

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سنای فرانسه که اکثریت آن را محافظه کاران تشکیل می‌دهند با ۱۹۳ رای موافق در برابر ۱۱۴ رای مخالف، لایحه جنجالی دولت را تصویب کرد.

 

با این حال رای گیری بعد از ظهر امروز در مجلس نمایندگان سرنوشت ساز خواهد بود، زیرا پیش بینی می‌شود که حامیان دولت بر خلاف سنا، اکثریت شکننده‌ای را در برابر مخالفان تشکیل دهند.

 

پیشتر شبکه تلویزیونی فرانسوی بی اف ام (BFMTV) به نقل از منابع آگاه خبر داده بود که رئیس جمهوری فرانسه در دیدار دیشب (۲۴ اسفند) با نخست وزیر و وزیران پیگیر لایحه افزایش سن بازنشستگی، اعلام کرد که در صورت عدم تصویب این لایحه جنجالی در رای گیری امروز، مجلس را منحل می‌کند.

 

علیرغم واکنش‌های منفی، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به طرح خود برای افزایش سن بازنشستگی ادامه داده است. این طرح سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۴ سال می‌رساند. در خصوص مشاغل مربوط به جمع‌آوری زباله، این رقم متفاوت است. پیشتر افرادی که در جمع آوری زباله فعالیت می‌کردند در سن ۵۷ سالگی بازنشسته می‌شدند، اما با تغییراتی که دولت ایجاد کرده است این میزان به ۵۹ سال تغییر می‌کند.

 

شهروندانی که به پشتیبانی سیاستمداران منتقد رئیس جمهور فرانسه و با سازماندهی گسترده کنفدراسیون‌ها و اتحادیه‌های کارگری این کشور بار‌ها فرانسه را در گرداب اعتصاب و تظاهرات فرو بردند.

 

روندی که با چندین تظاهرات میلیونی و حتی شبانه و همچنین اعتصاب‌های گسترده در حوزه‌های متعددی همچون نیروگاه‌های هسته‌ای، بارانداز‌ها و بنادر، شبکه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی، پالایشگاه‌ها و پمپ‌بنزین‌ها و مشاغل خرد و کلان تجلی یافت./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
به دلیل اینکه طبق گفته مسوولان تامین اجتماعی بازنشستگان مشاغل سخت در تامین اجتماعی به ۷۰ درصد کل بازنشستگان رسیده و این عدد بسیار تکاندهنده و عجیب میباشد و احتمال افزایش این عدد تا ۸۰ درصد هم میباشد بدلیل ضعف و غیردقیق بودن قوانین مشاغل سخت و سهل گیری سخاوتمندانه و همچنین دادن سخاوتمندانه سنوات ارفاقی ۱/۵ سال به ازای هر ۱ سال که تا سقف سابقه سنوات تامین اجتماعی یعنی ۳۵ روز در ماه حقوق هم ادامه پیدا میکند یعنی اگر شخص ۲۳ سال ۴ ماه سابقه داشته باشد سقف سابقه تامین اجتماعی را که ۳۵ روز در ماه است راخاهد گرفت(۳۵=۱/۵ ×۲۳/۴) همچنین شخص میتواند علاوه بر امتیاز سقف سابقه تامین اجتماعی با پرداخت حداکثر حق بیمه در دو سال اخر خود را به سقف حقوق که ۷ برابر حداقل حقوق است نزدیک میکنند توجه کنید فقط با پرداخت دو سال حق بیمه بصورت قسطی و ناچیز شخص میتواند هم سقف سابقه تامین اجتماعی که ۳۵ روز در ماه است را بگیرد فقط با سابقه ناچیز ۲۳ سال و ۴ ماه وهم حقوق بالا تا اخر عمر دریافت کند که هر سال بصورت تصاعدی این مبلغ بالا میرود . ولی در مشاغل سخت در کشوری و لشگری شخص باید ۲۵ سال کار کند تا ۳۰ روز حقوق در ماه بگیرد و در اینجا دو بیعدالتی برای کارکنان مشاغل سخت کشوری و لشگری پیش میاید چون شخصی که در مشاغل سخت در تامین اجتماعی کار میکند با سابقه ۲۳ سال و ۴ ماه حقوق ۳۵ روز در ماه میگیرد ولی شخصی که در مشاغل سخت در کشوری و دولتی کار میکند با سابقه ۲۵ سال ۳۰ روز در ماه حقوق دریافت میکند برای رفع این تبعیض و همچنین کاستن از فشار وحشتناک بازنشستگی ۷۰ درصدی مشاغل سخت در تامین اجتماعی باید بازنشستگی مشاغل سخت در تامین اجتماعی ۲۵ سال شود با ۳۰ روز حقوق در ماه و نه بیشتر از ۳۰ روز .