صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۳۷
  • سه‌شنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
  • Tuesday 28 March 2023
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 March 23
کد خبر: ۱۷۷۴۱۸

کدام بیماران می‌توانند روزه بگیرند؟

روزه داری یکی از واجباتی است که دارای آثار معنوی و جسمی و روحی زیادی است اما برای برخی بیماران از انجام این فریضه الهی منع شده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ماه مبارک رمضان فرارسیده و مومنان روزه دار امسال در ایام نوروز میزبان خوان گسترده ماه پر فضلیت خدا قرار دارند. روزه داری یکی از واجباتی است که دارای آثار معنوی و جسمی و روحی زیادی است اما برای برخی بیماران انجام این فریضه نهی شده و پزشکان متخصص برخی افراد مبتلا به بعضی بیماری‌ها را از روزه داری منع کرده‌اند؛ در مقابل روزه داری برای برخی بیماران نیز مسئله ساز نبوده و این افراد می‌توانند این فریضه ارزشمند را بجا آورند.

 

دقت کنیم همان طور که خداوند روزه داری را واجب کرده و افراد باید این فریضه را انجام دهند و سربازدن بی دلیل آن نوعی گناه محسوب شده و باید کارهایی را به ازای ترک بی دلیل این واجب الهی انجام داد،گرفتن روزه برای افرادی که توسط پزشک از انجام روزه داری منع شده‌اند و روزه داری سبب آسیب جسمی و روحی آنها می‌شود نیز مورد قبول نیست.

 

فرهنگستان علوم پزشکی در ادامه این مطلب چگونگی روزه داری برای انواع بیماری‌ها را تشریح کرده و مشخص کرده است که کدام بیماران با چه نوع بیماری مجاز به گرفتن روزه بوده و کدام یک مجاز به روزه داری نیستند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: