صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۴۵
  • پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 01 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 29
کد خبر: ۱۷۷۶۷

اسلامی: دولت با قسم جلاله درباره وجود راه حل برای مشکلات از مردم رأی گرفت

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دولت کنونی با قسم جلاله درباره وجود راه حل برای مشکلات از مردم رأی گرفت.

به گزارش راهبرد معاصر ، محمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ، درباره ادعای بهزاد نبوی که انتخابات پرشور را مستلزم پهن کردن فرش قرمز زیر پای اصلاح‌طلبان دانسته بود؛ خاطر نشان کرد: آنچه موجب مشارکت یا عدم مشارکت مردم می‌شود، حس اثرگذاری رأی آنها بر سرنوشت‌شان است که اصلاح‌طلبان هم در دوره دوم خرداد و هم در شرایط کنونی که بر قدرت نشسته‌اند، به شدت اثر منفی بر این احساس گذاشته‌اند.

 

وی با ارائه یک شاهد مثال تاریخی برای عدم تأثیر مثبت کاهش نظارت بر صلاحیت نامزدها، گفت: انتخابات دومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در حالی برگزار شد که با تخلف دوست و هم‌سازمانی ایشان از قانون و نپذیرفتن نظر نظارتی مجلس شورای اسلامی، حتی کسانی که حکم دادگاه داشتند نیز جواز حضور در انتخابات یافتند و نتیجه آن ریزش بالای مشارکت مردم بود؛ تاحدی که میزان مشارکت مردم در سراسر کشور به 50 درصد نیز نرسید و تهران شاهد کمترین مشارکت مردم در انتخابات بود.

 

وی خاطر نشان کرد: آنچه که باعث می‌شود مردم در انتخابات حضور کم‌رنگ‌تری داشته باشند، بیش از هرچیز قطع امید از اثرگذاری مشارکت‌شان در حل مشکلات است. این مسئله حاصل تجربه پیشین آنهاست که نگاه می‌کنند که مشارکت قبلی آنها چه مسیری را طی کرده و چه دستاوردهایی داشته‌است.

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: متاسفانه دولت کنونی با قسم جلاله درباره وجود راه حل برای مشکلات از مردم کسب رأی کرد، اما بعد با طرح مباحثی همچون محدود بودن اختیارات فرار به جلو کرد. این در حالی بود که مردم به سابقه حضور دکتر روحانی در هیأت رئیسه قوه مقننه، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و دیگر مناصب امنیتی امید بسته بودند که او تجربه‌های گوناگون در جمهوری اسلامی کسب کرده است و با 35 سال سوابق در بالاترین مناصب بخش‌های گوناگون اگر ادعای داشتن کلید می‌کند، حتما میتواند مشکلات را پشت سر بگذارد. اما متاسفانه آقای روحانی در دوره اول همه هم و غمش را بر مذاکرات برای توافق برجام گذاشت و در سال 1396 به همراه معاون اولش مدعی شدند که برجام تازه تصویب شده است و بار دیگر وعده حل مشکلات را دادند.

 

اسلامی افزود: این که امروز دولت بیاید و بهانه برای حل مشکلات بیاورد، بیش از هر چیز امید مردم به حل مشکلاتشان از طریق انتخابات را به چالش می کشد و نوعی کاستن از سرمایه اجتماعی انقلاب و قدرت نرم جمهوری اسلامی است و این یأس آفرینی نقطه مقابل مطالبه رهبری برای پرورش نهال امید به آینده به عنوان نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد در گام دوم انقلاب اسلامی است.



عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با یادآوری مسئولیت اجتماعی حامیان روحانی در این رویکرد و ضرورت مسئولیت پذیری آنها گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که اصلاح‌طلبان با نوعی فرار به جلو، سعی دارند مسئولیت حمایت شان از آقای روحانی و مجلس فعلی را به فراموشی سپردند. برای این که انتخابات پرشور برگزار شود، بخش مهمی از کار بر عهده کسانی است که پرچم امید در دست گرفته بودند و امروز موجب ناامیدی مردم شده‌اند.

وی افزود: به نظر می‌رسد که هریک از گروه‌های سیاسی که بتوانند راه حل‌های واقعی و امید آفرین برای مشکلات به جامعه دهند، به مردم یک طرح عملی و چشم‌اندازی امیدآفرین به آینده روشن ارائه کنند و اشتباهات گذشته خود را پذیرفته و برای اصلاح آنها صادقانه راهکار دهند، می‌توانند علاوه بر آن که در انتخابات آتی رای مردم را به خودشان اختصاص می‌دهند، بر مشارکت انتخاباتی بیافزایند.

 

اسلامی تاکید کرد: این انتظاری است که از احزاب می‌رود که با برنامه مدون برای اداره کشور و نیروهای کادرسازی شده به میدان بیایند و مانع از آن شوند که جنگ روانی دشمن اثر منفی بر این بخش از سرمایه اجتماعی ایران اسلامی بگذارد. چنین کنشی موجب خواهد شد که تقسیم بندی جناحی همچون اصولگرا و اصلاح طلب که فاقد مناسبات تدوین برنامه و کادرسازی است، کارآمدی خود را برای انتخابات آتی از دست بدهد.

منبع : فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: