صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۲۱
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 01
کد خبر: ۱۷۷۹۷۷
یادداشت اختصاصی حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل غرب آسیا؛

روز جمهوری اسلامی؛ ثمره اعتماد متقابل امام و امت

رأی مثبت مردم به حاکمیت نظام اسلامی نشانه مبرهنی از اعتماد مردم به امام خمینی (ره) و اعتماد ایشان به ملت بود. اعتماد امام امت به امت مهم‌ترین موضوعی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مردم را در صحنه و مقابل تمام دسیسه‌ها و اقدامات مخرب دشمن، از کودتا گرفته تا جنگ تحمیلی، اقدامات تروریستی، تحریم‌ها و تهدیدات نگاه داشته است.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ بدون هیچ تردیدی می توان گفت، با حضور و رأی قاطع اکثریت مردم ایران در مقابل دوربین رسانه های داخلی و خارجی و افکار عمومی جهان، 12 فروردین سال 1358 آغاز حاکمیت جمهوری اسلامی و پایان نظام سلطه و استبداد پهلوی بود؛ رژیمی که بیش از 50 سال با حمایت و پشتیبانی تام و تمام انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی بر مردم ایران بدون اینکه مردم خواهان آنها باشند، حکومت کرد. 

 

 

خاندان پهلوی نظام سلطه ای تشکیل داده بودند که تحت فرمان آمریکا در ایران حکومت می کرد. آنچه ١٢ فروردین ۵٨ رخ داد، به مثابه سقوط کامل رژیم پهلوی بود، زیرا با همه پرسی و رأی ملت ایران که بیش از 99 درصد رأی مثبت به برپایی نظام اسلامی دادند، سرنوشت خود را رقم زدند. 

 

همه اعتماد مردم به امام خمینی (ره) و اعتماد امام به امت، سرمایه‌ای است که باعث شد مردم در بیش از 40 سال گذشته از گردنه های سخت به سلامت عبور کنند

ملت ایران چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پای صندوق‌های رأی رفتند و به حکومتی رأی دادند که سال ها برای تحقق آن مبارزه کرده بودند؛ پیروزی ای که ناشی از اعتماد مردم به امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بود. 

 

اعتماد مردم ایران به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام اسلامی از این جهت حائز اهمیت است، زیرا در انقلاب های کشورهای مختلف به گواهی تاریخ، همه پرسی برای تعیین حکومت در میان نبود، زیرا عناصر شورشی یا انقلابیون بعد از انقلاب و تحقق خواسته خود، بدون مشارکت مردم نوع حکومت مورد نظرشان را تعیین و  اجرا می کردند. 

 

 

رأی مثبت مردم به حاکمیت نظام اسلامی نشانه مبرهنی از اعتماد مردم به امام خمینی (ره) و اعتماد ایشان به ملت بود. اعتماد امام امت به امت مهم‌ترین موضوعی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مردم را در صحنه و مقابل تمام دسیسه ها و اقدامات مخرب دشمن، از کودتا گرفته تا جنگ تحمیلی، اقدامات تروریستی، تحریم ها و تهدیدات نگاه داشته است.

 

همه اعتماد مردم به امام خمینی (ره) و اعتماد امام به امت، سرمایه‌ای است که باعث شد مردم در بیش از 40 سال گذشته از گردنه های سخت به سلامت عبور کنند و ضامن تداوم انقلاب اسلامی ایران است. خواه ناخواه تداوم آن حماسه که امام خمینی (ره) درباره آن در 12 فروردین سال 1358 فرمودند «جندالله بر جندالشیطان غلبه می کند»، به عینه اثبات شد و مردم ایران همچنان در صف حزب الله هستند. دشمنانی که در جبهه شیطان و استکبار هستند، همواره خوار و ذلیل باقی می مانند. 

 

 

خداوند متعال در سوره مبارکه آل عمران آیه ١٣٩ می‌فرمایند: «وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ»، سست و غمگین نشوید، شما برترید اگر ایمان داشته باشید! بی‌تردید این روند تا زمانی که مردم در صحنه هستند و اعتماد میان امت و امام برقرار است، به پیروزی مردم ایران منجر می شود.

 

نظر شما