صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۱۵
  • پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
  • Thursday 20 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 03
کد خبر: ۱۷۸۱۱۴

چاووش اوغلو: لاوروف پنجشنبه به ترکیه می‌آید

وزیر خارجه ترکیه از سفر همتای روسی به ترکیه خبر داد و گفت: این سفر در روزهای ۶ و ۷ آوریل انجام می‌گیرد.

به گزارش راهبرد معاصر، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با خبرنگاران در نیویورک با اشاره به سفر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به ترکیه گفت: لاوروف روزهای 6 و 7 آوریل به ترکیه خواهد آمد. در این سفر روابط دو جانبه و تمدید فعالیت کریدور غلات به مدت 120 را مورد مذاکره قرار خواهیم داد.

 

وی افزود: همچنین تحولات سوریه و لیبی بررسی می شود. درباره سوریه، روند سیاسی، وضعیت پناهجویان و اقدامات انساندوستانه بعد از زلزله در سوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما نشست معاونان وزیر خارجه روسیه، ترکیه، ایران و سوریه را در تاریخ 3 و 4 آوریل در مسکو داریم.

 

وزیر خارجه ترکیه همچنین با اشاره به تسریع در عادیسازی روابط با مصر گفت: در حوزه تجارت و اقتصاد تاکنون هیچ مشکلی نداشته ایم. در حوزه سیاسی نیز تلاش خود را به کار بسته ایم تا روند عادیسازی کامل صورت پذیرد.

 

ترکیه و مصر بعد از کودتای رخ داده در مصر و روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی به جای محمد مرسی در سال 2013 روابط خود را قطع کردند. اردوغان از سیسی به عنوان یک کودتاگر یاد کرد. با این وجود در روند عادی سازی روابط با امارات، عربستان، رژیم صهیونیستی و یونان، مصر نیز جای گرفت و اردوغان گفتگو با سیسی در قطر را آغاز کرد تا روابط دو کشور عادی شود./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: